فونیکسریمکسبهتام

بهره برداری از۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای در آذربایجان غربی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای در آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهره برداری از۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عبدالحسین علی اکبری  اظهارداشت: با هدف بهبود شاخصه های ایمنی در جاده های استان و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی، 41 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در حال اجرا است که از این تعداد 34 سامانه به بهره برداری رسیده است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه 25 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح محورهای مواصلاتی استان فعال و اطلاعات آن به سامانه جامع و پلیس ارسال می شود، 9 سامانه دیگر نیز در حال تحویل موقت قرار دارد که در مجموع تعداد این سامانه های در حال بهره برداری به 34 مورد رسیده و در دهه فجر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

    علی اکبری با اشاره به مزیت های استفاده از سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای یادآور شد: ثبت سرعت لحظه ای، تصویربرداری از تمامی خودروهای عبوری و سرعت سنجی آنها به تفکیک خودروهای سبک و سنگین و شب و روز از جمله این مزیت ها را شامل می شود که از ثبت سرعت متوسط می توان بعنوان مهمترین مزیت نام برد.

    وی عنوان کرد: با تعیین فاصله مکانی دو سرعت سنج متوالی و با عبور ر خودرو از آن دو سرعت سنجش، سرعت متوسط خودرو در طول مسیر محاسبه و در صورت تخلف نسبت به صدور جریمه از طریق سیستم اقدام می شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ثبت عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه از دیگر مزیت های سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط