فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۵۷۹»

۷۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است

عصر خودرو- سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است، گفت: برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر معطوف به موضوع استاندارد کردن خودروها بود.

۷۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،  مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به عوامل متعدد در ایجاد آلودگی هوا در شهر تهران اظهار کرد: در ایران 8 کلان شهر به عنوان شهرهای آلوده محسوب می شوند و حدود 23 استان درگیر مشکل گرد وغبار و ریزگردها هستند.
    وی افزود: توجه به آلودگی هوا از دهه 70 آغاز و اواخر همان سال برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در مجلس شورای اسلامی با 6 محورمصوب شد.

    زندی گفت: در سال 74 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با همکاری موسسه بین المللی جایکا که بیشترتاکید بر استاندارد کردن خودروها داشت آغاز به کار کرد.

    وی ادامه داد: محورهای مطالعاتی موسسه بین المللی جایکا بیشتر حول موضوعاتی همچون استاندارد سازی خودروها ،سوخت ، معاینه فنی، توسعه حمل و نقل عمومی ، توسعه فضای سبز ، مشارکت های مردمی ، آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها بود.

    سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 70 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است، گفت: برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر معطوف به موضوع استاندارد کردن خودروها بود که بعد از چند سال بازنگری این کار انجام شد.

    وی افزود: در شهر تهران نسبت به سال 70 با رشد چشمگیرآلودگی هوا مواجه بودیم به عنوان مثال در اواخر سال 1370 در تهران حدود 800 هزار خودرو در شهر تردد داشتند که در سال 96 این تردد به 4.5 میلیون خودرو در روز رسید .

    زندی تاکید کرد: استفاده از موتورسیکلت به شکلی که رایج است بیشتر برای حمل ونقل و یا حمل بار صورت می گیرد که بسیاری از معضلات مربوط به همین بخش در دهه 70 وجود نداشت.
    تردد 2.5 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تهران

    وی ادامه داد: در شهر تهران حدود 2.5 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری تردد دارند که به دلیل نبود پایداری، یکی از منابع آلایندگی هوا محسوب می شوند.

    سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از 4.5 میلیون خودرویی که در شهر تهران تردد دارند حدود 15 تا 20 درصدشان فرسوده هستند.

    وی افزود: از دهه 70 تا کنون حمل و نقل عمومی نه تنها توسعه نداشته است بلکه حدود 6 هزار اتوبوس و خودرو نیز فرسوده شده اند در صورتی که باید در شهر تهران حدود 12 هزار اتوبوس تردد کنند که متاسفانه بسیاری از این اتوبوس ها فرسوده شده و تدابیری برای اینها درنظر نگرفته اند.

    زندی تصریح کرد: کامیون های با قدمت 30 الی 40 ساله که هیچ گونه استاندارد و تجهیزات کنترل آلودگی را ندارند حدود 40 درصد منبع آلودگی در شهر تهران را به خود اختصاص داده اند .

    سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصلی ترین مشکلات آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده و تردد آنها در شهر است که متاسفانه به دلیل نبود مدیریت صحیح در این بخش کم کاری صورت گرفته شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو