فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

کاهش ۶۵۵ واحدی شاخص خودروییها

عصر خودرو- در طول هفته جاری شاخص گروه خودرو ۶۵۵ واحد کاهش یافت و تعداد ۱۵۸ میلیون سهم به ارزش ۲۰ میلیارد تومان معامله شد.

کاهش ۶۵۵ واحدی شاخص خودروییها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  شاخص خودروییها که در پایان هفته گذشته روی عدد 17 هزار و33 واحد متوقف شده بود در پایان این هفته به عدد 16هزار و 378 واحد رسید که 655 واحد (معادل 4 درصد) کاهش را تجربه کرد.
    در اولین روز هفته، نماد خودرو به عنوان لیدر گروه شروع پرقدرتی داشت و در حاشیه 4 درصد مثبت نوسان کرد اما به تدریج عرضه کنندگان قدرت را به دست گرفته و نماد با رشد 0.8 درصدی در قیمت 302 تومان به معاملاتش خاتمه داد. از سویی دیگر، خساپا در حاشیه 1 درصد منفی به 93 تومان رسید، مابقی نیز اکثرا متعادل بودند مگر در نمادهای خفنر و خپویش که در حاشیه منفی کامل مجدد صف فروش تشکیل دادند.
    یکشنبه، خودروییها در واکنش به گزارشات نامناسب نه ماهه برخی نمادهای این گروه به ویژه سایپا، صف فروش‌های میلیونی تجربه کردند. در این روز سایپا حمایت محکم 93 تومانی را از دست داد و حوالی 5 درصد منفی به 89 تومان رسید. دلیل افت سایپا شناسایی زیان 70 ریالی به ازای هر سهم در گزارش نه ماهه بود که سایر هم گروهی ها را نیز سرخ پوش کرد. خودرو نیز با افت 4.9 درصدی و صف فروش 22 میلیونی در قیمت 294 تومان به معاملاتش پایان داد.
    در سومین روز هفته، با فروکش شدن هیجان فروشندگان طبق انتظار گروه خودرویی با معاملاتی اکثرا متعادل تر از روز گذشته معامله شدند. در بازار این روز نمادهای خپارس، خزامیا، ختور، خکمک و خگستر نیز به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی و کاهش محسوس فروشندگان (افزایش هر چند اندک خریداران) با نوسانات مثبتی مواجه شدند.
    روز سه شنبه، گروه خودرو با افزایش تقاضا و معاملاتی اکثرا مثبت مواجه شدند که در این میان نمادهای خکاوه، خموتور، خزر، ختراک، خوساز و خشرق از تقاضای بالاتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند تا جایی که صف خرید تشکیل دادند و سایر نمادها نیز اکثرا تحرکات مثبت داشتند در این بین خزامیا در حاشیه 4 درصد مثبت به 68.7 تومان رسید. خودرو  و خساپا نیز در حاشیه 1 درصد مثبت به 2,94 تومان و 88 تومان رسیدند. در این روز، ایران خودرو گزارش تولید و فروش خود را با پوششهای عالی 101 و 99 درصدی بودجه روانه کدال کرد که با توجه به پوشش عالی شرکت در 10 ماهه احتمال تعدیل مثبت در نماد این شرکت تقویت شد.
    آخرین روز کاری هفته، اکثر نمادهای خودرویی متعادل منفی بودند به طوریکه خودور با افت 2.45 درصدی به 2,869 ریال و خساپا با افت 1.59 درصدی به 866 ریال رسید. همینطور تشکیل صف فروش نماد ارزنده خگستر که از هم شرایط بنیادی مطلوب و هم شرایط تکنیکالی مناسبی برخوردار است، جلب توجه می‌کرد. در این روز، رئیس انجمن خودروسازان اعلام کرد درصورت اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه خودرو، حداقل تولید 800 هزار خودرو متوقف خواهد شد.
    گفتنی است، باتوجه به روند افزایشی دلار انتشار گزارشات نامناسب گروه چندان دور از انتظار نبود، از سوی دیگر خودروییها با بلاتکلیفی برجام و قراردادها و مشکل تامین منابع خارجی  روبه رو هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط