فونیکسریمکسبهتام

تامین ۳۰ درصد قطعات تولید پژو در الجزایر توسط ایران

عصر خودرو- فعال صنعت قطعه سازی درباره همکاری قطعه سازان ایرانی با شرکت پژو در تامین قطعات مورد نیاز در الجزایر گفت: براساس قرارداد امضا شده باید معادل ۳۰ درصد از قطعات لازم برای تولید از ایران تامین شود.

تامین ۳۰ درصد قطعات تولید پژو در الجزایر توسط ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا نجفی منش، فعال صنعت قطعه سازی درباره رشد ناهمگن قطعه سازی همگام با صنعت خودروسازی در ایران گفت: به هیچ عنوان  فرض رشد نابرابر صنعت قطعه سازی و خودروسازی ایران را قبول ندارم. به نظر من قطعه سازی و خودروسازی همگام با یکدیگر رشد کرده است. صنعت قطعه سازی هرآنچه خودروساز از او خواسته  برآورده کرده است. کسانی که به عقب ماندن قطعه سازی ایران از خودروسازی معتقدند بگویند کدام قطعه بود که خودروساز داخلی خواسته و قطعه ساز ایرانی آن را تامین نکرده است؟

    عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: مدل خودروهایی که اکنون در ایران تولید می شود قدیمی است. پژو 405 از 30 سال پیش تولید می شود و تولید پراید از 20 سال پیش آغاز شده است. نوسازی خطوط تولید و ایجاد پلتفرم های جدید به دلیل تشدید تحریم ها به تعویق افتاد اما امروز خوشبختانه با تصویب برجام قراردادهای جدیدی برای نوسازی صنعت خودرو در ایران بسته شده است. صنعت قطعه سازی هم در مسیر نوسازی حرکت می کند و قطعه سازان ایرانی قطعات مورد نیاز خودروهای جدید را تولید می کنند.

    به گفته نجفی منش افزایش تیراژ خودرو با هدف تحقق صادراتی 6  میلیارد دلاری در چشم انداز صنعت خودرو و قطعه سازی در نظر گرفته شده است. برای تحقق این هدف 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی و 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی انجام خواهد شد. این سرمایه قرار است در قرارداد مشترک با سرمایه گذاران، مشارکت بین المللی و با حمایت دولت انجام شود.

    به تازگی قطعه سازان ایرانی در همکاری با شرکت پژو در نمایشگاهی در الجزایر حضور پیدا کردند. به گفته عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان  قرار است نمایشگاه های دیگری در ریاض و هند در هفته های آینده با حضور قطعه سازانی از کشور های مختلف جهان برگزار شود.

    نجفی منش درباره همکاری قطعه سازان ایرانی با شرکت پژو در تامین قطعات مورد نیاز در الجزایر گفت: براساس قراردادی که بین شرکت های ایرانی و شرکت های بین المللی مثل پژو و رنو سیتروئن بسته شده، این شرکت ها باید معادل 30 درصد از قطعات مورد نیاز برای تولید را از ایران تامین کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو