فونیکسریمکسبهتام

استاندار اصفهان:

مراکز پایش کیفیت هوای اصفهان افزایش یابد

عصر خودرو- استاندار اصفهان گفت: مراکز پایش کیفیت هوای اصفهان به منظور برنامهریزی بهتر برای مقابله با این پدیده باید افزایش یابد.

مراکز پایش کیفیت هوای اصفهان افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های محیط زیستی شهرداری اصفهان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای طرحهای محیط زیستی در راستای بهبود کیفیت آب، خاک و هوا در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا دستگاههای مختلف اجرایی بهره برداری از پروژههای محیط زیستی را در دستور کار خود قرار دادهاند.

    وی با بیان اینکه پروژههایی که امروز به بهرهبرداری رسیده است میتواند نقش قابل توجهی در پایش کیفی هوای اصفهان داشته باشد، تصریح کرد: راهاندازی پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا در پنج نقطه از شهر اصفهان در این زمینه امری خوب است چرا که منجر به افزایش هماهنگی و همافزایی فعالیتهای شهرداری، اداره کل هواشناسی و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان نیز میشود.

    استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه مراکز پایش آلودگی هوای شهر اصفهان ضروری است، ابراز داشت: با این اقدام میتوان با نتایج کارشناسی دقیق برنامهریزی بهتری در راستای کاهش آلایندههای جوی اصفهان داشته باشیم.

    وی همچین به نقش تاثیرگذار خودروهای سنگین در افزایش آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و افزود: راهاندازی مرکز معاینه فنی خودروها در این زمینه میتواند با رصد و پایش درست خودروها از افزایش آلایندههای ناشی از تردد این خودورها جلوگیری کند.

    مهرعلیزاده با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان تصریح کرد: در گام نخست ضروری است که 500 تا 700 دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل اصفهان اضافه شود و به همان میزان از تعداد خودروهای فرسوده سازمان اتوبوسرانی اصفهان از چرخه حمل و نقل حذف شود.

    وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان گفت: همچنین ضروری است که برای توسعه و بهره برداری از خطوط مترو اصفهان نیز از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو