فونیکسریمکسبهتام

دومین مجوز رسمی برای تاکسی‌های اینترنتی‌ صادر شد

عصر خودرو- اپلیکیشن درخواست تاکسی کابین با مجوز سازمان تاکسیرانی شروع به کار کرد.

دومین مجوز رسمی برای تاکسی‌های اینترنتی‌ صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، علیرضا قنادان در حاشیه مراسم رونمایی از اپلیکیشن درخواست تاکسی کابین گفت: دَر سازمان تاکسیرانی به روی سرویس‌های اینترنتی تاکسی باز بوده است و ما از شرکت‌های جدید استقبال می کنیم.

    وی با اشاره به اینکه هدف ما حمایت از اپلیکیشن‌های جدید است، اظهارکرد: سازمان تاکسیرانی هیچگونه دخالتی در جزییات کسب و کار و مدل خلاقانه اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی نخواهد داشت و سایر شرکت‌های متقاضی با رعایت چارچوب ضوابطی که سازمان تاکسیرانی آماده کرده، می‌توانند مجوز رسمی برای اپلیکیشن خود دریافت کنند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: تنها مسئله مهمی که از سوی این شرکتها باید رعایت شود مسایل حمل و نقلی از جمله برخورداری از حداقل‌هایی از لحاظ سطح آلایندگی و آثار زیست محیطی و ترافیکی، امنیت مسافران و تایید صلاحیت رانندگان تاکسی فعال در این ناوگان طبق ضوابط سازمان تاکسیرانی است.

    قنادان در ادامه اظهار کرد: با توجه به تعداد تاکسی‌ها، حجم ترددها و ظرفیتی که در شهر وجود دارد به نظر می‌رسد درحال حاضر ظرفیت حضور اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی جدید مخصوصاً در زمینه ارائه سرویس‌های لوکس و باکیفیت و خدماتی مانند خدمات هم پیمایی در بازار رقابتی وجود دارد.

    وی افزود: سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود تکنولوژی در حوزه حمل و نقل استقبال می‌کند و باید همگام با تجربیات سایر نقاط دنیا در این حوزه گام برداریم. به همین منظور تیمی را تشکیل داده‌ایم تا آثار ورود تکنولوژی، نحوه برخورد و تعاملی که با سرویس‌های حمل و نقل در کشورهای مختلف وجود دارد را بررسی و سیاستگذاری خود را در این حوزه با استفاده از تجربیاتی که وجود دارد را دنبال کنیم.

    قنادان ادامه داد: به جهت اینکه اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی برای اغلب فعالیت‌های خود از جمله ارائه خدمات لوکس و خاص و بستن قراردادهای سازمانی باید دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی باشند به این ترتیب شرکت‌هایی همچون کابین و کارپینو به دلیل داشتن مجوز رسمی،در بازار رقابتی جلوتر قدم بر می‌دارند.

    شهرام سخنور - مدیرعامل شرکت آوین-  نیز در مراسم رونمایی از اپلیکیشن درخواست تاکسی کابین اظهار کرد: آوین محصولی به نام کابین را معرفی کرده است و با مجوزی که اخذ و سازمان تاکسیرانی آن را تایید کرده است، فعالیت خود را آغاز کرد.

    وی افزود: کابین در مرحله اول تاکسی‌ها سپس آژانس‌ها را تحت پوشش قرار خواهد داد، همچنین 3000 تاکسیران را برای فعالیت در کابین آموزش دادیم.

    به گزارش شهرنوشت،سخنور در پایان گفت: ما آمادگی داریم که از تمام خودروها در کابین استفاده کنیم البته قانونگذار ما تاکسیرانی است و اگر تاکسیرانی خودرویی را از مجموعه تاکسی حذف کند، عملا ما هم از مجموعه کابین، آن نوع تاکسی را حذف خواهیم کرد البته سعی ما بر این است که از خودروهای مدل 90 به بالا در اپلیکیشن درخواست تاکسی کابین استفاده کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو