فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان قزوین:

جان باختگان جاده های استان قزوین دریک دهه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده در یک دهه گذشته میزان کشته ها در سوانح جاده ای در استان قزوین ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جان باختگان جاده های استان قزوین دریک دهه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،سرهنگ نصرالله بیگلری در مراسم آغاز طرح رزمایش سراسری ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 که روز پنج شنبه در پلیس راه قزوین زنجان برگزار شد، اظهار کرد: قزوین یکی از استان های مهم و پرترافیک کشور است که شرق را به غرب و شمال غرب متصل می کند و در شرایط عادی 700 تا 800 هزار تردد روزانه در استان ثبت شده که این میزان تردد در تعطیلات نوروزی به یک میلیون و 200 هزار دستگاه می رسد.

    وی بیان کرد:قزوین با 6 استان مهم  هم مرز است وترافیک 11 استان از آن عبور میکند و باداشتن یک درصد وسعت و 1.5 درصد جمعیت کشور سهم 3.6 درصدی از راههای برون شهری و 3.3 درصدی از تصادفات کشور را دارد.

    سرهنگ بیگلری تصریح کرد: با تردد روزانه 700 هزار دستگاه خودرو در راههای استان حدود 15 درصد از حجم ترافیک کشور را به خود اختصاص داده ایم و در ایام تعطیلات و پر ترافیک با تردد روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به صورت مستمر رتبه اول تا چهارم تردد کشور را ایام تعطیلات داریم.

    وی اظهارداشت: در سالیان گذشته با اجرای طرح های متعدد با همکاری دستگاههای اجرایی شاهد کاهش سوانح رانندگی در استان بودیم و این روند همچنان با دقت و کنترل شدید جاده ها ادامه دارد.

    رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: در سال 85 بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی تعداد 28 هزار نفر از هموطنانمان در جاده های کشور جان خود را از دست دادند که با تلاش دستگاههای اجرایی ذیربط این تعداد به 16 هزار نفر رسیده است.

    وی بیان کرد: در سال جاری در کشور 21 میلیون دستگاه خودرو و 13 میلیون دستگاه موتورسیکلت در چرخه ترافیک قرارداشته اند و 40 میلیون نفر گواهینامه رانندگی دارند که امسال یک میلیون و 400 هزار جلد گواهینامه صادر شده و دو میلیون خودرو نیز به چرخه ترافیک اضافه شده است.

    سرهنگ بیگلری اظهارداشت: در سالهای 77 تا 96 حدود 475 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور کشته شده و 4 میلیون و 725 هزار نفر مجروح شده اند و در حال حاضر روزانه 43 نفر در کشور جان خود را از دست می دهند.

    وی اضافه کرد: در سال 85 تعداد کشته ها در سوانح 28 هزار نفر بود که این تعداد در سال جاری به 16 هزار نفر کاهش یافته که شاهد کم شدن 50 درصدی جان باختگان هستیم.

    بیگلری گفت: روزانه 4 هزار دستگاه تریلی و 2 هزار دستگاه اتوبوس در جاده های استان تردد می کنند و با اقدامات انجام شده شاهد کاهش60 درصدی میزان تصادفات جاده‌ای در استان بوده ایم.

    رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: تعداد کشته ها در سال 85 در قزوین 674 نفر بود که در سال جاری این میزان به کمتر از300 نفر رسیده است که امیدواریم با تعامل تمام دستگاه های امدادی بتوانیم علاوه بر تامین زیرساخت های مناسب برای تردد ایمن مردم میزان تلفات جاده‌ای را به صفر برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو