فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز(۱۱۳)

۱.۶ میلیون دستگاه خودرو وارد مازندران شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور مازندران از ورود یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو طی ایام نوروز به استان خبر داد.

۱.۶ میلیون دستگاه خودرو وارد مازندران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مهدی باقری بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تا ساعت 12 شب گذشته بیش از یک میلیون و 650 هزار خودرو وارد استان مازندران شد، افزود: شرایط استان مازندران با توجه به مواهب الهی دریا و جنگل  موجب ورود بسیار مسافران در ایام نوروز به این استان شده است.

    رئیس پلیس راهور استان، با اشاره به افزایش 15 درصدی مسافران نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود این افزایش یک اتفاق خوب رقم خورد و این امر ناشی از جلسات متعدد دستگاه‌های خدماتی، امنیتی و اداری طی دو ماه گذشته بوده است که همه بر این امر اتفاق نظر داشتند که ما هم به وظایف خود عمل کنیم و هم به مسافران خوش بگذرد و این امر بار مسئولیتی ما را دو چندان کرد.

    وی با اشاره به کاهش 17 درصدی تصادف فوتی  از 24 اسفند 96 تا پایان 10 فروردین 97 در استان، افزود: شاهد کاهش سه درصدی تصادف جرحی نیز بوده‌ایم.

    رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه که هیچکدام از فوت‌شدگان و تصادفات جرحی از مسافران نبوده‌اند، افزود: این امر بیانگر این است که مسافران بر اساس تابلو و علائم جاده‌ای مبادرت به رانندگی و حقوق شهروندی را رعایت کرده‌اند.

    باقری با اعلام شناسایی 162 نقطه حادثه‌خیز در حوزه درون شهری استان مازندران بر اساس نظر فنی و کارشناسی، از وقوع اتفاقات خوب با توجه به انجام جلسات متعددی در شورای ترافیک شهرستان‌ها و استانداری اشاره کرد و افزود: 64 مورد از نقاط حادثه‌خیز در یک سال برطرف و نزدیک به 96 مورد آشکارسازی انجام که این امر موجب کاهش تصادفات در سطح استان شد.

    رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به حدود 75 درصد کاهش تصادف فوتی و 42 درصد کاهش تصادف جرحی، از اول فرودین 97 تا به امروز، این امر  را نتیجه تلاش راهور و دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و افزود: یک نفر فوتی و تصادف هم برای ما نگران‌کننده است چرا که نیروی انسانی سرمایه‌های ما هستند.

    وی از 150 گشت خودرویی و 402 گشت موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی و نزدیک به هزار نفر نیرو در سطح استان برای ساماندهی عبور و مرور در این ایام خبر داد و افزود: گشت شبانه بویژه در سواحل استان فعال شده است.

    باقری با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان تعطیلات بر مدیریت سفر توسط رانندگان و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تأکید و توصیه کرد: با توجه به بارش باران در استان و لغزندگی جاده‌ها سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

    وی با بیان اینکه در سال 96، تعداد 58 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده بوده است، افزود: بیشترین تصادفات ما در این ایام عدم توجه به جلو و حق تقدم هنگام گردش به سمت چپ و راست و سرعت غیرمجاز بود که منجر به واژگونی خودروها شده  است.

    رئیس پلیس راهور مازندران از جمله دلایل سفر امروز به غرب استان را خداقوت و تبریک به عوامل و تقدیر با یک شاخه گل از رانندگانی که در طی مسیر مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده بودند، برشمرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار