فونیکسریمکسبهتام

مذاکره قالب های صنعتی ایران خودرو برای پنج میلیون یورو صادرات

عصر خودرو : شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو در سال جاری یک و نیم میلیون یورو قرارداد صادراتی را اجرا و برای سال آتی ، برای صادرات پنج میلیون یورویی با شرکت های آلمانی و ترک در حال مذاکره است.

مذاکره قالب های صنعتی ایران خودرو برای پنج میلیون یورو صادرات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵:۱۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایکو پرس غلامرضا علوی مدیر عامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو، با بیان این مطلب، ارزش کل قراردادهای صادراتی این شرکت در سال های 89 و 90 را نزدیک به دو میلیون یورو ذکر کرد که یک و نیم میلیون آن به سال جاری مربوط می شود.
    وی افزود: اولین سری قالب های تولید شده برای فورد ترانزیت در آذر ماه سال جاری و قالب های پروژه رنو ایکس 62 نیز در هفته اول دی ماه، به مشتریان بازار جهانی تحویل شده است.
    علوی گفت: قرارداد ساخت قالب های سپر حرارتی (Heat Shield) خودروی فورد ترانزیت با شرکت Siebenwurst آلمان بسته و در مدت پنج ماه به اجرا در آمده و قالب های یاد شده به شرکت Elringklinger سوییس تحویل داده شده است.
    مدیر عامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو، ساخت قالب های سپر حرارتی را یک رویداد بی سابقه در ایران توصیف کرد که توسط این شرکت به انجام رسیده و گفت: این قطعات شامل سه لایه ورق Elotherm و Alominize است که در قالب به شکل یک پارچه در می آید.
    وی درب خارجی خودروی ون را نیز از جمله قطعات صادراتی پروژه رنو X62 ذکر کرد که از لحاظ هندسی و ظاهری اهمیت زیادی دارد و اولین قطعه صادراتی رویه خودرو محسوب می شود و افزود: قرارداد X62 با شرکت Coškunoz ترکیه بسته شده و قالب های مربوطه در مدت شش ماه ساخته و به رنوی برزیل تحویل داده می شود.
    علوی، مجموع ظرفیت تولید شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو را 1500 تُن انواع قالب های بدنه خودرو و پلاستیک ذکر و گفت: قالب های خطوط تولیدی دنا منطبق با برنامه زمان بندی، تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نیمه نخست سال 91 به مرحله آزمون می رسد. قالب های خطوط تولید رانا نیز در مرحله تست نهایی و تحویل برای شروع فاز تولید انبوه است.
    این مقام مسوول، توان کارشناسان شرکت قالب های صنعتی را بسیار بالا توصیف کرد که در ساخت قالب های بدنه رانا و دنا اثبات شده و این شرکت را از هرگونه مشاوره کارشناسان خارجی بی نیاز ساخته است.
    مدیر عامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو، ارزش کلی طراحی و ساخت قالب های G1، G2 و G3 برای محصولات جدید ایران خودرو را 20 میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به تامین این قالب ها از خارج، نزدیک به پانزده میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی داشته است.
    وی به کارگیری فناوری روز جهانی را از اهداف بزرگ شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو دانست و گفت: صادرات، زمینه ارتباط با شرکت های پیشروی جهانی مانند فورد و رنو و دست یابی به استانداردها و روش های نوین طراحی و ساخت قالب های سالید ( Solid ) در این شرکت را امکان پذیر ساخته است.
    علوی، صادرات سه میلیون یورو و ساخت قالب های سپر استایل جدید پارس و 405 و قالب های سورس دوم 206 را از مهم ترین برنامه های سال آینده شرکت دانست و گفت: با واگذاری کامل قالب های بدنه رانا و دنا به شرکت قالب های صنعتی توسط مدیریت ارشد ایران خودرو، برای اولین بار کل قالب های بدنه خودرو در داخل کشور ساخته شد.
    شایان ذکر است، شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو در راستای استراتژی کلان گروه صنعتی و ارزش های تبیین شده در خصوص مسوولیت های اجتماعی و انطباق استانداردهای ایمنی در نتایج استراتژیک، در اولین ممیزی انجام شده از سوی شرکت دی. کیو. اس. ( DQS ) آلمان، موفق شد گواهی نامه های استاندارد ایزو 14001 و اوهساس (OHSAS) 18001 را دریافت و سیستم یکپارچه مدیریت IMS را مستقر سازد.

    کرمان موتوراکستریم