فونیکسریمکسبهتام

عضو مجمع نمایندگان استان تهران پاسخ داد:

آیا به کارگیری اتوبوس‌های تولید داخل به نفع پایتخت نشینان است؟

عصر خودرو- عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ورود اتوبوس‌های تولید داخلی به شرط تجهیز آنها مطابق با استانداردهای روز دنیا امکانپذیر است.

آیا به کارگیری اتوبوس‌های تولید داخل به نفع پایتخت نشینان است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، داوود محمدی  در مورد انتشار خبری از سوی شهردار سابق مبنی بر ورود 2500 اتوبوس تولید داخلی به ناوگان حمل و نقل شهری گفت: بی تردید حمایت از تولید داخلی امری قطعی در جهت توسعه اقتصادی کشور و کارآفرینی است، بنابراین تاکید مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی امری حیاتی است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته برای استفاده از تولیدات داخلی به ویژه برای استفاده در ناوگان حمل و نقل شهری باید به مواردی همچون ارتقای کیفیت این محصولات مطابق با استانداردهای روز دنیا توجه کرد چرا که بی توجهی به این امر می تواند چالش های دیگری در حوزه حمل و نقل شهری ایجاد کرده که مهم ترین آنها آلودگی هوا است، از سوی دیگر قیمت گذاری باید برای رقابت با بازار جهانی مورد توجه قرار گیرد، بنابراین فقط حمایت از کالای ایرانی کافی نیست.

    وی در مورد استفاده از اتوبوس های داخلی در ناوگان حمل و نقل شهری تصریح کرد: استفاده از تولیدات داخلی در این بخش امری پسندیده است اما به شرطی که مطابق با استانداردهای روز تجهیز شده باشد تا مشکل آلودگی هوا را مضاعف نسازد و این مواردی است که باید در تصمیم گیری های نهایی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: قطعا حمایت از کالای ایرانی تنها به معنای خرید آنها نیست بلکه می تواند کمک به ارتقای کیفیت کالاها باشد و توجه به این مهم باید در تمام حوزه های حیاتی اعم از خودروسازی یا تجهیزات پزشکی لحاظ شود.

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در رابطه با تاکید برخی بر حرکت روی ریل گذاری شهردار سابق یادآورشد: اگر تصمیمات اتخاذ شده در سه ماه گذشته اشتباه یا غیر کارشناسی باشد قطعا باید با نظر کارشناسان و متخصصان فعال در شورای شهر لغو شده یا مورد بازنگری قرار گیرد، کمااینکه حتی در مجلس نیز قوانینی که در ادوار گذشته مصوب شده و در شرایط کنونی کارایی نداشته باشد اصلاح می‌شود./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو