فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

۹ نکته که باید در مورد نیسان آلتیما جدید بدانید

عصر خودرو- یکی از اخبار مهم و پر طرفدار برای علاقه مندان به خودرو های کلای سدان متوسط در این روز ها، رونمایی از نسل ششم نیسان آلتیما در نمایشگاه خودروی نیویورک بود. به همین بهانه، نگاهی می اندازیم به مصاحبه کریس رید، رئیس بخش مهندسی فنی نیسان در آمریکای شمالی تا با التیمای جدید بیشتر اشنا شویم.

۹ نکته که باید در مورد نیسان آلتیما جدید بدانید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به همین بهانه، نگاهی می اندازیم به مصاحبه کریس رید، رئیس بخش مهندسی فنی نیسان در آمریکای شمالی تا با التیمای جدید بیشتر اشنا شویم.
    1- در جهان سدان های متوسط کمی هستند که به سیستم چهارچرخ فعال مجهز باشند. اولین مشخصه این خودرو سیستم AWD است. این اولین بار است که یک آلتیما از این فناوری سود می برد و ما آن را به خاطر تقاضای مشتریان به خودرو اضافه کرده ایم.
    2-  از آنجا که نیسان قبلا در خودرو های کراس اوور خود سیستم AWD را مورد استفاده قرار داده بارگذاری آن روی التیمای جدید خیلی چالش بزرگی نبود.
    3- به هر حال هر اتفاق جدیدی ممکن است نقاط ضعف خاص خود را نیز داشته باشد. مثلا سیستم AWD، حدود 30 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرده که ممکن است روی هندلینگ تاثیر منفی بگذارد ولی ما با پایین تر آوردن مرکز ثقل، کمی این مشکل را رفع نموده ایم.
    4- قبل از این، خریداران از صدای اندکی بلند پیشرانه 2.5 لیتری خطی این خودرو شکایت داشتند که در محصول جدید، ما آن صدای آن را 5 دسیبل کمتر کرده ایم.
    5- کاهش صدای خودرو، با پوشاندن پیشرانه در الیاف و لایه های عایق انجام نشده و موتور از درون، به خاطر کمتر کردن اصطکاک و لرزش داخلی با صدای کمتری کار می کند.
    6- استفاده از مواد محکم تر، راهی بود که مهندسین نیسان برای کم کردن وزن آلتیمای جدید از آن سود بردند. به این ترتیب این رخداد ممکن شد که از ضخامت برخی قسمت ها کاسته ولی در امنیت و استحکام آن ها تغییری ایجاد نشود.
    7- نیسان به آلتیمای جدید خود، امکانات امنیتی و راحتی بسیاری را افزوده که هنوز از خیلی از آن ها خبری در دسترس نست ولی به گفته کریس رید افزودن این امکانات روی خودرویی که پهن تر است و طول بیشتری دارد مسلما وزن را بالا می برد و این یعنی مصرف سوخت بیشتر. بالاتر نرفتن محسوس وزن آلتیمای جدید دستاوردی بزرگ برای نیسان بود.
    8-  با افزودن پوشش های مخصوص به بخش زیرین خودرو، جریان هوای عبوری از بخش زیرین با مقاومت کمتری مواجه شده و آئرودینامیک بودن خودرو را بیشتر می کند و این یعنی مصرف سوخت کمتر در بزرگراه ها.
    9- ضریب درگ یا مقاومت در برابر هوای روبرو تنها در بخش زیرین خودرو کمتر نشده و التیمای جدید، 11 درصد از مدل قبلی مقاومت کمتری در برابر هوا دارد.

     

    مترجم: محمدامین میرغضنفر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو