فونیکسریمکسبهتام

صنعت خودروسازی کشور باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: صنعت خودروسازی کشور باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند، همچنین باید سیاست‌گذاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

صنعت خودروسازی کشور باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی غضنفری وزیر سابق در نشست خبری که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در خصوص مشکلات موجود در صنعت خودرو، اظهار کرد: نگاه سیستمی به مشکلات موجود در صنایع به ویژه صنعت خودرو امری بسیار مهم است. به این سبب فقدان این نگاه در بررسی مسائل موجب لطمه زدن خواهد شد.
    وی بیان کرد: مشکلات صنعت خودرو باید از وجوه مختلف مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد تا نتیجه مطلوب مورد نظر به‌دست آید.

    غضنفری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود که سبب بروز مشکل و باقی ماندن آن می‌شود، ضعف مدیریتی است که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

    وزیر سابق صنعت با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: تصور بخش زیادی از مردم در خصوص حمایت، تسهیلات دهی دولت و بخش تولید است، در صورتی که چنین اقدامی برای صنعت امروز راه درمان نیست، بلکه تولیدکنندگان باید مزیت‌های صنعت کشور و جایگاه آن را در چرخه تولید جهانی پیدا کنند.

    هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه این نشست، گفت: زمانیکه من در جایگاه مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو قرار گرفتم این شرکت مانند قطاری از کار افتاده بود، به همین سبب بهبود مشکلات آن نیازمند برنامه‌های زیاد زمان بر بود.

    وی با بیان اینکه برای پیدا کردن علت درجا زدن صنعت خودرو باید به سیاست‌گذاری‌ها توجه کرد، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند، همچنین باید سیاست‌گذاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

    گفتنی است، در این نشست خبری که دانشجویان و کارشناسان صنعت خودرو سازی حضور داشتند مشکل اصلی در صنعت خودرو را بهره نگرفتن از نیروی انسانی متخصص دانستند و یکی از اصلی‌ترین مطالبات استفاده از نیروی انسانی متخصص است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو