فونیکسریمکسبهتام

یداالله صادقی در گفت و گو با «عصر خودرو» خبر داد

حمایت سازمان صنعت تهران از خوشه سازی صنعت قطعه

عصر خودرو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از همکاری این سازمان با شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با هدف خوشه سازی در صنعت قطعه خبر داد و گفت: قطعه سازانی که این آمادگی را دارند که در قالب فعالیت یکپارچه با سایر قطعه سازان همکاری کنند، می توانند نسبت به ایجاد خوشه صنعتی صنعت قطعه اقدام کنند.

حمایت سازمان صنعت تهران از خوشه سازی صنعت قطعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    یدالله صادقی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»، با تاکید بر این که این سازمان نیز حمایت های لازم را از خوشه های قطعه سازی با هدف تولید و تامین قطعات خودرو انجام خواهد داد، افزود: در حال حاضر قطعه سازان زیادی در شعاع 120 کیلومتری تهران در شهرک های صنعتی مشغول به فعالیت هستند و هرکدام بر اساس سنخیت کاری خود با خودروسازان متعددی ارتباط داشته و قراردادی منعقد کرده اند و یا در حال برنامه ریزی با هدف انعقاد قراردادهای جدید هستند.
    وی ادامه داد: از آن جا که در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی و همچنین چشم انداز بازار خودرو داخلی چشم انداز مثبتی بوده و تقاضا برای این دسته از خودروها با تعرفه های وضع شده ، بهبود یافته است، چشم انداز بهتری برای تولید و بازار خودرو ایرانی پیش بینی می شود که به طور قطع این شرایط شامل صنعت قطعه نیز خواهد شد بر این اساس حمایت ها از فعالان این حوزه به طور جدی دنبال خواهد شد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه با اشاره به طرح نوسازی ناوگان تجاری و مشارکت دستگاه هایی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، سازمان های برنامه بودجه و محیط زیست و همچنین بانک های عامل تصریح کرد: برنامه ای که از سوی دولت و به طور ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه پیش بینی شده است شامل پیش بینی 50 درصد منابع مورد نیاز به شکل یارانه ای است.
    صادقی تصریح کرد: 50 درصد باقی مانده نیز به صورت آورده متقاضی و همچنین لیزینگ خودروهای فرسوده تامین خواهد شد که این تسهیلات مهمکترین بخش حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.
    وی با بیان این که ازآن جا که یکی از منابع مهم آلاینده شهر تهران، خودروهای سبک و سنگین به ویژه خودروهای سنگین هستند، اظهار کرد: در حال حاضر سهم خودروها از آلایندگی هوای تهران در حدود 70 درصد است که از این رو نوسازی ناوگان حمل و نقل به ویژه خودروهای سنگین و تجاری به مرور زمان می تواند آلایندگی را به شدت کاهش دهد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تبعات این پروژه را علاوه بر کاهش آلایندگی، افزایش بهره وری در سیستم حمل و نقل اعلام کرد و گفت: به طور قطع با اجرایی شدن این پروژه، قطعه سازان و همچنین حلقه های پیشین و پسین تولید خودروهای تجاری نیز تحت تاثیر قرار گرفته و فعال خواهند شد که این امر می تواند رونق فزاینده ای در کسب و کار به شکل مستقیم و غیر مستقیم در سطح کشور ایجاد کند.
    صادقی یادآور شد: انتظار می رود استان تهران با توجه به سهم بیشتر این آلایندگی، سهم به مراتب بیشتری نیز از بازسازی نوسازی ناوگان تجاری داشته باشد چرا که تعداد کارخانه های تولیدکننده و همچنین قطعه سازان مرتبط برای تولید این خودروها نیز در تهران بیشتر است که با این روند انتظار می رود آثار این نوسازی در تهران نمود بیشتری داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو