فونیکسریمکسبهتام

برنامه آخوندی برای واگذاری آزادراه‌های دولتی به بخش خصوصی؛

تردد در اتوبان تهران-کرج پولی می‌شود؟

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی از اندیشه خود برای واگذاری آزادراه‌های دولتی با هدف ارتقای سطح خدمات‌رسانی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: مردم، مجلس و وزارت راه در این رابطه اجماع دارند که به جای کم کردن، تجاری کار کنیم.

تردد در اتوبان تهران-کرج پولی می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای کشور اظهار کرد: حمل و نقل جاده‌ای ستون فقرات حمل و نقل ایران است و عمده‌ترین بخش حمل‌ونقل در اینجا صورت می‌گیرد. بیش از 600 میلیون تن کالا جابجا شده و حدود 600 هزار نفر در حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت دارند.

    وی با بیان این‌که سه سیاست کلی را در حمل‌ونقل دنبال می‌کنیم که ایمنی یکی از آنهاست، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به سمت ایمنی معطوف کرده‌ایم، میلیون سفر در سال انجام می شود و ایمنی محوری‌ترین مسئله‌ای است که به آن توجه داریم.

    وی رفع نقاط پر حادثه، اصلاح هندسی مسیرها، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و حفاظ های جاده‌ای و ... را از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی حمل‌ونقل عنوان کرد و افزود: باید از رفتارهای پرخطر برخی رانندگان در جاده‌ها جلوگیری کنیم، در این راستا با پلیس بحث داریم که چگونه می‌توانیم بر رفتار رانندگان اثر بگذاریم. این مسئله به گواهینامه‌های رانندگی، نظام بیمه‌ای و... برمی‌گردد.

    وی با بیان این‌که ما خودرو را بیمه می‌کنیم در حالیکه به خودی خود مخاطره‌ای ندارد بلکه رفتار راننده مخاطره آمیز است، اظهار کرد: بیمه باید به نحوی باید با رفتار راننده ارتباط داشته باشد و اگر راننده‌ای رفتار پرخطری داشت باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که نیازمند بازنگری بیشتری در بخش بیمه داریم، گفت: اگر قرار باشد قوانینی تصویب شود باید با نمایندگان مجلس در این رابطه مذاکره کنیم.

    آخوندی با بیان " در حال حاضر با احتساب موتورسیلکت‌ها حدود 30 میلیون وسیله نقلیه فعال داریم" گفت: برای کنترل این وایل نقلیه باید حتما به سمت سیستم‌های هوشمند حرکت کنیم، افزون بر این باید سیستم‌های هشدار، آب و هوا، ترددشمارها، توزین، اطلاعات خودرو و... فراهم شود. خوشبختانه در 4 سال اخیر اتفاقات کم‌نشیری روی داده و میزان سرمایه‌گذاری در بخش سیتم‌های هوشمند با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

    وی حجم سرمایه‌گذاری بر روی دوربین های هوشمند را 700 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد:‌ 141 سامانه بسیار پیچیده‌ای است که طراحی و در اختیار مردم قرار گرفته و نیاز است که همواره به روزرسانی شود.

    وی به تجاری سازی اشاره کرد و در این باره گفت: بودجه دولت بسیار محدود است و باید ببینیم از آنچه سرمایه‌گذاری می‌کنیم چقدر بهره می‌بریم. برای مدیریت منابع باید منابع را به پروژه‌هایی تخصیص دهیم که بیشترین کارایی را برای مردم داشته باشد. در این حوزه چه بسا بتوانیم بخشی از فعالیت‌های راهداری را به فعالیت‌های تجاری تبدیل کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی از اندیشه خود برای تجاری کردن آزادراه‌ها رونمایی کرد و در این باره گفت: آزادراه تهران-قم، تهران ساوه، کرج-قزوین و کلا آزادراه‌های دولتی باید در جهت ارتقای سطح سرویس و در جهت بهبود نحوه خدمات‌رسانی، سیستم علائم، ایمنی ، هوشمند و... به پروژه‌های تجاری تبدیل شود تا بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.

    آخوندی با بیان "واقعیت این است که با کسری منابع بسیار زیادی مواجه هستیم  و دو انتخاب داریم" گفت: یکی این که کمتر کار کنیم یا این‌که بیشتر کار کنیم اما از نوع تجاری. فکر می کنم هم مردم، هم نمایندگان مجلس و هم وزارت راه این اجماع را داریم که امکانات بیشتر بهتر از کم کردن باشد.

    وی با اشاره به ساماندهی حمل‌ونقل در مرزها، اظهار کرد: باید در مرزها ارتباط به ساده‌ترین و ایمن‌ترین شیوه انجام شود.

    وی تاکید کرد: باید تمام فرآیندهای حمل‌ونقلی در راستای تسهیل و افزایش ایمنی مورد بازنگری قرار گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو