فونیکسریمکسبهتام

پاسخ دندان‌شکن تسلا به دایملر؛

کامیون برقی تسلا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی می‌کند!

عصر خودرو- شرکت تسلا موتورز در واکنش به اظهارات شرکت کامیون‌سازی دایملر آلمان، اعلام کرده مسافتی که کامیون برقی تسلا می‌تواند بپیماید نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر است.

کامیون برقی تسلا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی می‌کند!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ایلان ماسک – مدیرعامل شرکت تسلا موتورز آمریکا – در پاسخ به اظهارات رئیس بخش کامیون سازی شرکت دایملر آلمان عنوان کرده که این کامیون برقی قادر است تا در نسخه تولیدی خود، 965 کیلومتر را بپیماید.

    وی ضمن اعلام محدوده پیمایش این کامیون الکتریکی موسوم به Tesla Semi Electric truck، گفت که این ارقام ذکر شده حداقل میزان مسافت طی شده را نشان می دهد و به طور قطع قادر است در برخی شرایط مطلوب تر، میزان مسافت طی شده بیشتری داشته باشد و فراتر از این عدد نیز برود.

    این شرکت با انتشار اطلاعات زیر سعی دارد که به عملکرد بهینه و بسیار مطلوب این کامیون افتخار کند:

    مدت زمانی که این کامیون برقی با حمل یک بار 36 هزار کیلوگرمی از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد، 20 ثانیه است. سرعت تسلا در یک شیب با زاویه 5 درصد، 104 کیلومتر بر ساعت است. شعاع حرکتی و مسافت قابل پیمایش آن نیز در حدفاصل 480 تا 800 کیلومتر است.

    این کامیون الکتریکی به چهار موتور برقی مستقل در محور عقب مجهز است و میزان مصرف انرژی آن کمتر از 2 کیلووات ساعت در هر 1.5 کیلومتر تخمین زده شده است. قیمت پایه پیش‌بینی شده از سوی تحلیلگران، برای مدل 480 کیلومتری 150هزار دلار و برای مدل 800 کیلومتری 180 هزار دلار خواهد بود.

    البته لازم به ذکر است که این مبالغ و ارقام برای بازار فروش آمریکا در نظر گرفته شده است و قیمت آن به طور قطع در بازارهای جهانی و بین المللی متفاوت خواهد بود.

    پیشتر مارتین دام -  رئیس بخش کامیون شرکت دایملر - در ماه مارس سال جاری میلادی خطاب به تسلا این انتقادات را مطرح کرده بود: اگر تسلا واقعا به این وعده پیمایش مسافتی خود عمل کند، ما دو کامیون از این شرکت را خریداری خواهیم کرد یکی برای آزمایش و صحت گفته های ایلان ماسک، و دیگری برای بازرسی قطعه به قطعه بخصوص باتری آن!

    وی در اصل با این کنایه به تسلا قصد داشت که منظور خود را مبنی بر باورپذیر نبودن این وعده ها به مخاطبان و طرفداران خودرو در جهان برساند.

    شرکت دانش بنیان و نوآور تسلا موتورز که در آمریکا مستقر است مدت هاست که به رقابت با غول های خودروسازی در جهان پرداخته است و همواره ادعا می کند دیگر روزگار تولید و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی به پایان رسیده است و باید با استفاده از فناوری‌های جدید و سوخت‌های پاک و غیر آلاینده، برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا چاره ای اندیشید و خودرو و وسایل نقلیه پاک طراحی و تولید کرد.

    شرکت تسلا تاکنون خودروهای برقی و الکتریکی لوکس بسیاری را طراحی و تولید کرده است. البته در رقابت با تسلا، سایر غول های خودروسازی در جهان نیز از خودروهای برقی خود رونمایی کرده و آنها را وارد بازار کرده اند.

    تسلا همواره اشتیاق بسیاری برای ورود به بازار خودروهای سنگین و نیمه سنگین داشته و هم اکنون پیش از آغاز به کار نمایشگاه خودروی لس آنجلس، در رویدادی از کامیون نیمه سنگین تمام برقی و الکتریکی خود موسوم به Semi رونمایی کرد.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو