فونیکسریمکسبهتام

تصویب یک فوریت الزام شهرداری برای تهیه "برنامه اجرایی ایمنی سرویس مدارس"

عصر خودرو- اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه اجرایی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را به تصویب رساندند.

تصویب یک فوریت الزام شهرداری برای تهیه "برنامه اجرایی ایمنی سرویس مدارس"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، صبح امروز یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به افزایش ایمنی سرویس‌های مدارس روی میز  بررسی شورای شهر قرار گرفت.

    شهربانو امانی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر در این باره گفت: در شهریور ماه سال گذشته در مورد درصد قابل توجه تلفات عابرین پیاده در آمار تلفات تصادفات درون شهری هشدار داده و خواستار ایمن سازی و آرام سازی معابر اطراف مراکز پر تردد همچون مدارس، مساجد و ... شدم اما متاسفانه هیچ سند بالادستی مبنی بر ملزم کردن شهرداری برای ارائه طرح استانداردسازی خودروی سرویس مدرسه وجود ندارد و این در حالیست که مسئله ایمنی و امنیت در حمل و نقل دانش آموزان بسیار مهم است.

    وی اضافه کرد:‌ بر اساس گزارش اداره کل مهندسی ایمنی معاونت حمل و نقل و ترافیک ، تعدادی دانش آموز در سال 95 بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و همچنین غیراستاندارد بودن خودروی سرویس مدارس و استفاده از رانندگان غیر حرفه‌ای و آموزش ندیده برای سرویس مدرسه سبب شده که اتفاقات بیشتری بیفتد و به همین دلیل امروز یک فوریت طرحی تقدیم هیات رئیسه شد که بر اساس آن شهرداری موظف است برنامه اجرایی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را به شورای شهر ارائه کند.

    امانی با بیان اینکه کجای دنیا در سرویس‌های مدارس چند دانش آموز ریز جثه را کنار هم می‌گذارند، گفت: ما برای باغات، آب تهران و ... دغدغه داریم و مصوبات زیادی تصویب کردیم، اما چرا به ایمنی در حمل و نقل دانش آموزان توجه نمی‌شود.

    به گزارش ایسنا، مرتضی الویری با بیان اینکه در گذشته نیز مصوباتی در این راستا داشتیم، گفت: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مسائل قبلی مصوبه جدید تصویب کرد.

    همچنین افشین حبیب زاده نیز با بیان اینکه وضعیت سرویس مدارس در همه ابعاد چه از نظر ظاهری، ایمنی و ... خوب نیست، گفت: من دو دانش آموز دارم که هر روز با سرویس به مدرسه جابجا می‌شوند و با دغدغه‌های این مسئله آشنا هستم و متاسفانه شاهدم که برخی از سرویس‌های مدارس دو شیفت کار می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود که برخی از دانش آموزان قبل از ساعت کار مدرسه برسند و مجبور هستند پشت در بمانند و یا برخی از دانش آموزان بسیار دیر به مدرسه می‌رسند که این مسائل باید حل و فصل شود.

    به گزارش ایسنا، در نهایت یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه اجرایی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو