فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشکلات کامیون‌داران در جلسه کمیسیون عمران مجلس

عدم تناسب هزینه و درآمد کامیون داران

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس بر لزوم توجه به مسائل کامیون‌داران کشور تأکید کرد و گفت: مشکلات صنف کامیون‌داران کشور در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات کامیون‌داران در جلسه کمیسیون عمران مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سید احسن علوی در خصوص جلسه کمیسیون متبوعش با نمایندگان صنف کامیون‌داران گفت: نشست خوبی امروز با حضور نمایندگان کانون کامیون‌داران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و نمایندگان کانون رانندگان کشور مسائل خود را مطرح کردند.

    رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواسته کامیون‌داران کشور رعایت قانون است. حدود 330 هزار کامیون و 500 هزار راننده در کشور وجود دارد که بدیهی است باید به مسائل آنها توجه شود.

    علوی افزود: واقعیت این است که هزینه‌های خودرو در کشور بالا رفته و درآمدها با توجه به هزینه‌های فعلی جوابگو معیشت کامیون‌داران نیست؛ از طرفی بخشی از کامیون‌داران تقاضا دارند که با شرایط آسان بتوانند کامیون‌های خود را با کامیون‌های نو جایگزین کنند که دولت باید در این زمینه مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلات کامیون‌داران که در جلسه امروز کمیسیون عمران بیان شد این است که قیمت لوازم یدکی خودرو بالا است به طور مثال در این نشست گفته شد که به کامیون‌داران این موضوع تحمیل می‌شود که لاستیک تولیدی یک کشور را خریداری کنند این در حالی است که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

    علوی با تأکید بر لزوم ارائه یارانه به کامیون‌داران افزود: در ایران نسبت به سایر کشورها میزان بار کامیون‌ها کمتر است و به طور طبیعی درآمد کامیون‌داران کاهش می‌یابد در راستای رفع مشکل کامیون‌داران نشستی با وزرای راه و شهرسازی و تعاون برگزار و مقرر شد مسائل کامیون‌داران در کارگروهی پیگیری شود.

    رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای رفع مشکل کامیون‌داران نشست‌های بعدی در کمیسیون عمران تشکیل خواهد شد البته از آنها خواسته شده به اعتصاب خود پایان داده در هر صورت باید قانون حمل و نقل در کشور به نحوی تنظیم شود که مشکلات این صنف برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو