فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو؛

در پایان هفته ای دلسرکننده؛ خودرویی های بورس از فروشنده خالی شدند

عصر خودرو- این هفته شاخص خودروییها با افت ۳ درصدی به ارتفاع ۱۴ هزار و ۸۴۷ واحد رسید، در آخرین روز هفته نمادهای بسیاری در صفر تابلو معامله شدند و نماد خساپا درحالیکه مورد حمایت حقیقی ها بود، به دلیل عرضه حقوقی ۱ درصد افت کرد.

در پایان هفته ای دلسرکننده؛ خودرویی های بورس از فروشنده خالی شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، وضعیت گروه خودرو در هفته ای که گذشت به شرح زیر بود:

    اولین روز هفته، خودروییها جو متعادل رو به منفی داشتند در این میان نمادخمحور با صف خرید و نمادهای ختوقا و ختراک با فشار فروش و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها معامله شدند. خزامیا  هم پس از افشای اطلاعات با اهمیت و پس از رفع تعلیق، با افت حدود 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. به این ترتیب، درحالیکه خساپا این روز متوقف بود، افت قیمتی نمادهای خزامیا ، ختراک، خموتور، خرینگ، خشرق و خفنر بیش از سایر نمادها به چشم می‌آمد.

    روز معاملاتی بعد، دو نماد قطعه ساز خمحور و خاذین با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل دادند، در مقابل نماد خشرق با افت منفی کامل صف فروش بود. خفنر، خمهر، ختراک، ختور و خنصیر نیز در حاشیه 4 درصد منفی نوسان کردند. مابقی نمادها متعادل و عمدتا منفی بودند. در این میان خودرو با رشد 0.58 درصدی در قیمت 2,431 ریال معاملاتش را به پایان برد.

    دوشنبه سایپا اقدام به شفاف سازی کرد و لذا نماد از تعلیق درآمد و با افت 7 درصدی بازگشایی شد و نهایتا در قیمت 756 ریال معاملاتش را پایان داد. این بازگشت منفی که دور از انتظار هم نبود، موجب قدرت عرضه در سایر نمادها نیز شد تا جاییکه نمادهای خکاوه، ختور و خشرق صف فروش تشکیل داده بودند. پس از آن نمادهای خرینگ، خفنر، خاور و خمهر نیز در حاشیه 4 و 3 درصد منفی در انتهای جدول معاملات گروه نشستند. در مقابل نمادهای خاذین، خریخت و خمحور تا آستانه مثبت کامل رشد کردند و به صف خرید رسیدند. خکار، خلنت و خنصیر نیز متعادل مثبت و مابقی نمادها متعادل منفی بودند. خودرو نیز با افت ناچیز 0.16 درصدی در قیمت 2,427 ریال آرام گرفت.

    سه شنبه هم نمادهای خمهر(صف فروش) ، خکاوه، خوساز، خشرق(صف فروش) و ختور(صف فروش) در فضای منفی امروز، بیش از سایرین افت کردند. این در حالی بود که نمادهای خریخت، خمحور، خزر و خلنت با رشد مثبت کامل و صف خرید خود صدرنشین بودند. مابقی نمادها نیز عمدتا متعادل منفی معامله شدند.

    آخرین روز کاری، نمادهای بسیاری از گروه خودرو شامل خپارس، خکاوه، خاور، خگستر، ورنا و ختراک  بدون تغییر قیمت در صفر تابلو معامله شدند مابقی نیز عمدتا متعادل منفی بودند. این درحالی بود که ادامه رشد حوالی مثبت کامل و صف خرید خمحور در گروه متعادل منفی خودرو چشم نوازی می کرد. نمادهای اصلی خساپا و خودرو  نیز در حاشیه 1 درصد منفی به قیمتهای نازل 73 تومان و 238 تومان رسیدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو