فونیکسریمکسبهتام

زیر و بم استفاده از کارت سوخت از سال ۸۵ تا امروز

بنزین دیگر سهمیه بندی نمی شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی مجلس، تغییرات استفاده از کارت سوخت از سال ۸۵ تا امروز را تشریح کرد.

زیر و بم استفاده از کارت سوخت از سال ۸۵ تا امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، احمد مرادی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر لزوم استفاده از کارت های سوخت شخصی در جایگاه های سوخت، گفت: نظر کمیسیون انرژی در زمان بررسی برنامه ششم توسعه بر این بود که کارت سوخت حفظ شود چراکه کارت پایه تمام بررسی ها است و میزان مصرف و نظم استفاده از سوخت را نشان می دهد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال 85 وضعیت توزیع سوخت در کشور نابسامان بود، افزود: کارت های سوخت برای مدیریت مصرف سوخت در کشور ایجاد شد و در این راستا ارقام زیادی برای شکل گیری کارت سوخت هزینه شد.
    بازگشت مجدد کارت سوخت به جایگاه های می تواند استفاده از کارت های سوخت شخصی و یا کارت جایگاه ها باشد.

    نهفته شدن فساد در پشت پرده استفاده از سوخت

    وی ادامه داد: توجیه دولت پس از تک نرخی شدن سوخت برای حذف کارت سوخت این بود که کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق ایجاد شده و اکنون دیگر به دلیل تک نرخی شدن قاچاق معنایی ندارد در حالی که مجلس معتقد بود که زیرساخت های کارت سوخت باید حفظ شود.

    نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پشت پرده استفاده از سوخت فسادهایی نهفته شده که کارت سوخت می تواند آن را مدیریت کند، یادآور شد: در شرایط کنونی که قیمت ارز افزایش یافته برای کنترل مصرف سوخت باید مجددا کارت سوخت استفاده شود.

    منظور از استفاده مجددد از کارت سوخت سهمیه بندی نیست

    وی افزود: منظور از استفاده مجددد از کارت سوخت سهمیه بندی نیست بلکه هدف کنترل میزان مصرف است و قرار نیست بنزین سهمیه بندی و یا دو نرخی شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بازگشت مجدد کارت سوخت به جایگاه های می تواند استفاده از کارت های سوخت شخصی و یا کارت جایگاه ها باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط