فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت اولین آزادراه کشور با سرعت ۱۳۰کیلومتر

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تنها آزادراهی است که سرعت طرح در آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است و این به دلیل طول شیب مناسب و شرایط خاص توپوگرافی آزادراه است.

ساخت اولین آزادراه کشور با سرعت ۱۳۰کیلومتر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

     

     

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از 4 قطعه در حال احداث است.

    وی ادامه داد: قطعه یک پروژه از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد به طول 40 کیلومتر 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: قطعه دوم پروژه از جاده ماهدشت-اشتهارد به اتوبان ساوه 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین قطعه سوم بین اتوبان ساوه و اتوبان قم قرار دارد که طول آن 30 کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی آن 28 درصد برآورد می‌شود.

    خادمی ادامه داد: قطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طول قطعه 38 کیلومتر است.

    وی افزود: برای بهره‌برداری کامل باید همه قطعات آزادراه ساخته شود چون این آزادراه در کریدور شرقی-غربی است و باید ترافیک‌ها را مدیریت کند.

    خادمی بیان کرد: اگر قطعه سوم پروژه هم امسال تکمیل شود با تکمیل قطعات 3 و 4 ترافیک ساوه-تهران به سمت مشهد به تهران وارد نمی‌شود و مستقیماً از طریق این آزادراه به چرم‌شهر می‌رود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه همه بزرگراه‌ها و آزادراه‌های برون شهری در منطقه توسط این آزادراه اتصال می‌یابد پس موقعیت این آزادراه استراتژیک محسوب می‌شود.

    وی اضافه کرد: صورت وضعیت این پروژه 870 میلیارد تومان و البته کارکرد حدود 150 میلیارد تومان بیشتر از این رقم است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه 70 درصد تأمین مالی این پروژه بر عهده قرارگاه خاتم و 30 درصد بر عهده دولت است گفت: این پروژه تنها آزادراهی است که سرعت طرح در آن 130 کیلومتر بر ساعت است و این به دلیل طول شیب مناسب و شرایط توپوگرافی آزادراه است.

    وی با بیان اینکه این پروژه آزادراهی 158 کیلومتر طول دارد، گفت: همچنین 50 کیلومتر رمپ و لوپ نیز در این پروژه احداث شده است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اولین بار است که در آزادراه بیس را با دستگاه فینیشر پهن می‌کنیم که کیفیت کار را ارتقاء می‌دهد.

      آزادراه 158 کیلومتری کنار گذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری 70 درصدی و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود زودتر از زمان‌بندی پروژه به پایان برسد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو