فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U۶؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی

عصر خودرو- U۶ خودرویی از کشوری است که در ذهن عموم جامعه به خودروسازی شناخته نمی‌شود اما برند‌های مطرحی نظیر HTC ، Asus و ... را در حوزه دیجیتال به جهان معرفی کرده است.

آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U۶؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی
  • آزمایش فنی و بررسی لوکسژن U6؛ کراس‌اوور متوسط تایوانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با این حال وقتی برند معتبری نظیر Yulon Motor که بیش از 60 سال در زمینه تولید خودروهای نیسان و ده‌ها برند مطرح در تایوان و شرق آسیا فعال بوده است تصمیم به ساخت خودرویی اختصاصی با برند لوکسژن می‌گیرد، می‌توان انتظار تلفیق تجربه و تکنولوژی هوشمند را از محصولاتش داشت. بنا بر شنیده‌ها شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده محصولات لوکسژن تایوان در ایران در نظر دارد تا U6 را به عنوان نخستین محصول این برند تایوانی به بازار کشور عرضه کند به همین بهانه ملاقاتی با این کراس‌اوور متوسط داشتیم که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند.

کراس‌اوور 9 ثانیه‌ای
لوکسژن U6 با امکانات هوشمند، کابین بزرگ و جادار و همچنین تکنولوژی‌های نوین به اندازه کافی خودرویی ایده‌آل برای خانواده‌ها در زندگی شهری است اما به محض آنکه برای نخستین‌بار پدال گاز آن را بفشارید، روی دیگر U6 برای شما نمایان می‌شود. پیشرانه 1.8 لیتری توربو این خودرو با حداکثر توان 177 اسب بخار و حداکثر گشتاور 256 نیوتن‌متر از دور موتور 2400 تا 4000 کششی فراتر از انتظار و بهتر از رقبا را به شما ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که این کراس‌اوور متوسط 1.5 تنی را فراتر از آپشن‌ها و تکنولوژی‌هایش به عنوان خودرویی اسپرت معرفی می‌کند. کراس‌اوور 4.6 متری لوکسژن برای ارائه فرمان‌دهی قابل توجه از تکنولوژی سیستم کمکی فرمان برقی بهره می‌برد و سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و میله‌پیچشی در عقب ضمن دفع ضربات وارده در جاده، چسبندگی قابل توجهی را نیز ارائه می‌کند‌. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به همراه پدل شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان نیز هماهنگی قابل توجهی با پیشرانه ارائه می‌کند و علاوه بر آن حالت رانندگی اسپرت و همچنین اقتصادی (Eco Mode) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. U6 خودرویی تک‌دیفرانسیل است که گشتاور را به محور جلو منتقل می‌کند اما این موضوع به عنوان نقطه ضعف U6 به حساب نمی‌آید چرا‌که از نگاه ما این خودرو در شرایط کنونی بیشتر کاربرد استفاده در شهر و جاده را دارد و برای کنترل پایداری در شرایط آب و هوایی مختلف به تکنولوژی‌های نوین ایمنی مجهز شده است و علاوه بر آن با عدم تجهیز به سیستم 4چرخ فعال، وزن آن بسیار کمتر از رقبایش است و در نتیجه شتاب بهتری را ارائه می‌کند و عملکرد فنی دقیق‌تری را به نمایش می‌گذارد. شتاب لوکسژن U6 با اتکا به این مشخصات فنی تنها 9 ثانیه در شرایط آزمایش بود و مصرف سوخت آن نیز حتی در پرفشارترین حالت رانندگی به سختی فراتر از 11 لیتر را نشان می‌دهد.

وقتی می‌گوییم لوکسژن هوشمند است
هوشمندی در صنعت خودرو به معنای ارائه تکنولوژی‌هایی است که راننده را در راندن خودرو به صورت هوشمند و فراتر از خودروهای کنونی بازار کمک می‌کند. در صدر سیستم‌های هوشمند لوکسژن U6 که عمده آپشن‌ها را کنترل می‌کند، نمایشگر 12 اینچی عمودی است که در بخش میانی داشبورد قرار دارد و به سیستم عامل اندروید مجهز شده است و با فناوری ارتباطات چندرسانه‌ای اختصاصی لوکسژن با عنوان Think+ 4.0 توسط کمپانی معتبر HTC تایوان طراحی شده است. U6 بیش از هر خودرویی که تا‌کنون دیده‌اید، دوربین در اختیار شما می‌گذارد به گونه‌ای که اگر حتی تمام شیشه‌های خودرو نیز پوشانده شوند، شما قادر به کنترل خودرو در هر شرایطی خواهید بود. روی هر آینه جانبی 2دوربین برای نمای جانبی و نقطه کور قرار گرفته و در جلو و عقب خودرو نیز دوربین‌هایی نصب شده تا شمار دوربین‌های این خودرو را به 6 عدد برساند‌. U6 با اتکا به این حجم از دوربین‌ها سیستم Active Eagle View+ یا دید عقاب را در اختیار شما قرار می‌دهد که با اسکن 360 درجه فضای اطراف خودرو، دیدی کامل از فضای اطراف خودرو را با شبیه‌سازی کامپیوتری در اختیار شما قرار می‌دهد. این سیستم در پارک‌کردن خودرو و حتی در حرکت می‌تواند تصویری کامپیوتری از بیرون خودرو را در اختیار شما قرار دهد. 2 دوربین جانبی این خودرو همچنین در هر لحظه نقاط کور اطراف خودرو را رصد می‌کنند و با سیستمی تحت عنوان Dual Side View+ این زوایا را در هر زمان در اختیار راننده می‌گذارند و حتی وقتی خودرو را خاموش می‌کنید و قصد پیاده‌شدن از آن را دارید نیز این دوربین‌ها تا آخرین لحظه روی نمایشگر نقاط کور را برای امنیت به شما نشان می‌دهند. سیستم فرمان‌پذیری صوتی این خودرو دیگر آپشن قابل توجه آن است که از روی فرمان قابلیت فعال‌سازی‌ دارد. سیستم نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو یا HeadUp Display، درب برقی صندوق عقب با قابلیت باز و بسته‌شدن الکترونیکی از طریق کلید روی درب عقب و همچنین سوییچ خودرو و سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز از دیگر تکنولوژی‌های نوین در پکیج هوشمند این خودرو است.
ایمنی هوشمند
لوکسژن U6 با 13 تکنولوژی نوین ایمنی در کنار کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای به صف خودروهای روز جهان پیوسته و با قیمتی رقابتی ایمنی را فراتر از رقبای همکلاسش تضمین می‌کند. این خودرو از سیستم پارک برقی بهره می‌برد و برای توقفی مطمئن علاوه بر سیستم ترمز ضد‌قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به سیستم تقویت‌کننده هیدرولیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز BAS و فناوری لغو هوشمند پدال‌های گاز یا ترمز BOS نیز مجهز شده است تا ایمنی این کراس‌اوور 1.5تنی تضمین شود. سیستم‌های کنترل الکترونیکی پایداری ESC، کنترل کشش TCS و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC نیز ضامن حفظ کنترل خودرو در حرکت و شرایط مسیرهای گوناگون است. در مرحله بعد نوبت به سیستم‌های امنیت فعال و هوشمند این کراس‌اوور تایوانی می‌رسد که آن را یک قدم به خودروهای خودران نزدیک می‌کند. این خودرو از رادار کنترل فاصله با خودرو جلو FCW+ در حالت استفاده از کروز کنترل، سیستم پیشگیری از تصادف با عابرپیاده PDS+ و رادار کنترل رانندگی بین خطوط LDWS+ نیز بهره می‌برد. اگر احساس می‌کنید 6‌دوربین برای رصد تمام محیط اطراف خودرو برای شما کافی نیست، بهتر است بدانید مجموعه سنسور‌های جلو و عقب خودرو نیز برای کمک به شما آماده هستند.

کابین دیجیتال و ارگونومی فراتر از انتظار
با ورود به داخل کابین لوکسژن U6 نخستین آپشنی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، نمایشگر بزرگ عمودی 12 اینچی است که تمام تنظیمات آپشن‌ها و امکانات خودرو را مدیریت می‌کند. کلید‌هایی در پایین این نمایشگر تعبیه شده که سیستم تهویه خودرو را کنترل کند اما نرم‌افزار داخل سیستم
Think+ 4.0 نیز امکان تنظیم لمسی تمام تنظیمات سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو با سیستم کنترل کیفیت هوا را فراهم می‌کند . U6 همچنین به سیستم صوتی با‌ توییترهای آسانسوری مجهز شده که بازده قابل قبولی دارد و از نمایشگر‌های دیجیتال پشت فرمان نیز بهره می‌برد. نورپردازی داخلی کابین، سانروف برقی، کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی از طریق کلید‌های روی فرمان نیز از دیگر آپشن‌های داخل کابین این خودرو است. صندلی‌ها با روکش چرم، طراحی قابل توجهی دارند و از نظر عرض و پشتی به خوبی بدن سرنشینان را در‌بر‌می‌گیرند. راننده برای تنظیمات برقی صندلی از کلیدهای روی درب بهره می‌برد در حالی که این قابلیت عمدتا در خودروهای فوق لوکس به چشم می‌خورد و نکته‌ای متمایز در کابین U6 است.

پشت فرمان لوکس هوشمند
U6 بیش از آنچه تصور کنید به دلیل طراحی متفاوت به‌خصوص در نمای عقب در خیابان جلب توجه می‌کند؛ موضوعی که در روز ملاقات با این خودرو از سوالات فراوان مردم برای ما آشکار شد. طراحی این خودرو بر عهده «جیمز شیر» طراح مطرح جنرال موتورز در شرق آسیا بوده است و مهندسی فنی آن نیز نام بزرگ «کازوتوشی میزونو» سرمهندس مطرح نیسان و خالق نیسان GTR را یدک می‌کشد. با این حساب در نخستین ملاقات با این خودرو فراتر از آپشن‌ها و تکنولوژی‌های هوشمند به دنبال لمس تجربه بزرگان صنعت خودرو در کالبد برندی جدید بودیم. برای سواری با محصولات لوکسژن باید بسیاری از تصورات ذهنی‌تان از خودروهای شرق آسیایی را از نو بنویسید. U6 نه پیرو برندهای موفق جهان بوده و نه سنت‌شکنی‌های ناشیانه دارد بلکه تنها روی تفاوت‌های کاربردی تمرکز دارد. کار با نمایشگر اندروید این خودرو بسیار راحت است و 6دوربین اطراف خودرو در هر لحظه آماده کمک به راننده هستند و علاوه بر آن هر زمان راهنما را روشن کنید، دوربین همان جهت در این نمایشگر به شما نشان داده می‌شود تا تسلط کامل و بدون نیاز به آینه جانبی داشته باشید. صندلی‌ها نقطه قوت بزرگ کابین این خودرو هستند و فضای سرنشینان هم در جلو و هم در عقب بهتر از نزدیک‌ترین رقبای این خودرو است. پیشرانه توربو این خودرو با فناوری ECOHYPER از فلسفه رانندگی اسپرت ضمن حفظ مشخصه‌های رانندگی اقتصادی پیروی می‌کند و به همین دلیل همزمان با ارائه مصرف سوخت کم، شما می‌توانید از شتاب قابل توجه 9 ثانیه‌ای این خودرو لذت ببرید‌. سیستم توربو از دور موتور پایین ( حدود 2000) وارد مدار می‌شود و برای شتابگیری نیاز به انتظار و شتابگیری ناگهانی خودرو ندارید بلکه با ارائه بیشترین گشتاور از پایین‌ترین تا بالاترین دور موتور همواره از شتابگیری یکنواخت با بیشترین گشتاور می‌توانید بهره ببرید. عملکرد خودرو و سیستم تعلیق با کمک صندلی‌ها و فاق تایرهای 17 اینچی در عبور از دست‌انداز‌ها بسیار نرم و با آرامش است اما این نرمی در مانورها موجب برهم‌خوردن تعادل یا کاهش کنترل راننده نمی‌شود و کنترل این خودرو با قامت 1.6 متر آن هم با فرمان برقی دقیقش حس یک خودرو سواری را القا می‌کند‌. نفوذ صدا به داخل کابین U6 با عایق‌بندی مناسب بسیار کم و ایده‌آل است و آرامش اتاق نیز به خوبی حفظ می‌شود‌. U6 در یک کلام با هر نیاز شما همراه می‌شود‌. اگر آپشن بخواهید فراتر از آن را در اختیارتان قرار می‌دهد و اگر سواری بخواهید علی‌رغم جثه بزرگش، شما را به قلب هیجان می‌برد.

آزمایش و نوشته: امیرحسین برخورداری
عکس: علی قاصدی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو