فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A۶۰، محصول آتی کرمان‌موتور

عصر خودرو- کرمان‌موتور هفته گذشته با آغاز فروش JAC J۴، کمی تنوع بیشتر به سبد محصولات خود داد اما خبر های بزرگتری در راه است؛ پس از کراس‌اوور جدید S۷، این بار تصاویری از A۶۰، سدان لوکس JAC در حال گذراندن ارزیابی های مربوطه در کرمان‌موتور در فضای مجازی دست به دست می شود.

بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A۶۰، محصول آتی کرمان‌موتور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور
  • بررسی مشخصات و ویژگی JAC Refine A60، محصول آتی کرمان‌موتور

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در روزهایی که از یک سو احتمال بازگشت تحریم ها، یک علامت سوال بزرگ در کنار آینده قراردادهای خودروسازان داخلی با نام های بزرگ بین‌المللی قرار داده و از سوی دیگر، رُشد افسارگسیخته نرخ ارز، خودرو های خوش‌ساخت و مجهز اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را از دسترس بخش بزرگی از خریداران بالقوه دور کرده، حضور این سدان لوکس چینی می تواند خبر خوشی برای بازار باشد.

مجهز و ایمن
از نظر ابعادی، A60 کمی بزرگتر از سدان های میدسایز خانوادگی نظیر رنو تالیسمان است و بیشتر به سدان های میدسایز لوکس موسوم به اگزکتیو سدان، نظیر آئودی A6 و ب‌ام‌‎و سری 5 نزدیک است. و این نزدیکی به سدان های سگمنت E، تنها به ابعاد خودرو محدود نشده چراکه پرچم‌دار JAC دارای لیست تقریبا کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی است. این خودرو در مجهز ترین تریم، از سانروف، ورود و استارت بدون کلید، آینه‌بغل های برقی مجهز به گرمکن، با حافظه و تاشو اتوماتیک، چراغ های اتوماتیک جلو با چراغ‌شوی و قابلیت تغییر زاویه با چرخش فرمان، برف‌پاک کن های اتوماتیک مجهز به سنسور باران، آینه دید عقب با قابلیت تضعیف نور اتوماتیک، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل 3 نقطه ای و قابلیت تصفیه هوا، سیستم صوتی هارمن با 13 بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 7 اینچ و 6 گیگابایت حافظه، سیستم تشخیص فرامین صوتی، نویگیشن و صندلی های جلو برقی هشت جهته مجهز به گرمکن و سردکُن بهره می برد. در بخش ایمنی نیز در کنار بهره‌مندی از هشت ایربگ و اتاق مستحکمی که به میزان 25 درصد از فولاد فوق‌مستحکم فرم گرفته، سامانه های ایمنی فعالی نظیر سیستم پایداری الکترونیک خودرو، سیستم کمک ترمز هیدرولیک (HBA)، سیستم همیار آغاز حرکت در سربالایی، همیار حرکت در سرازیری، سیستم بررسی فشار باد تایر ها، سیستم کنترل هرزگردی، هشت سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی و سیستم فرمان برقی تطبیق‌پذیر برای JAC A60 در نظر گرفته شده است. ترکیب اینها با یک سیستم ترمز قدرتمند که توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت در فاصله ای کمتر از 42 متر را ممکن می‌سازد، A60 را به خودرو ایمنی تبدیل کرده که موفق به کسب 5 ستاره از تست‌های تصادف C-NCAP شده است.

همزادپنداری با یک آئودی
با این تفاسیر، کاملا مشخص است که JAC با A60، هم از نظر بصری و هم از نظر کیفی، در پی رسیدن به هویتی بالارده‌تر از قبل است. آنچه که امروز با نام Refine A60 می شناسیم، فیس‌لیفت خودرویی است که سال 2014، با نام A6 جایگزین JAC J7 شد. A6 یک نقطه‌ضعف بزرگ داشت و آن هم نزدیکی بیش از حد چهره و طراحی داخلی آن به نسل قبل آئودی A6 بود. با فیس‌لیفت سال 2016 اما لوکس‌ترین ساخته JAC از این ماهیت عاریه‌ای فاصله گرفته و متناسب با سبک طراحی جدید این خودروساز چینی، از نو طراحی شده است. هرچند در طراحی داخلی، هنوز هم ردپای همزادپنداری با یک آئودی دیده می شود که البته برای خودرو های چینی، پدیده تازه ای نیست.

کم‌مصرف و بهینه
بازار خودرو کشورمان هنوز آنطور که باید با پیشرانه های کم‌حجم و بهینه کنار نیامده و همین، کار را برای A60 کمی سخت خواهد کرد؛ مخصوصا از این نظر که ساخته JAC، به عنوان یک سدان لوکس به بازار عرضه خواهد شد. اما JAC A60 به هیچ عنوان خودرو ضعیفی نیست. پیشرانه 1.5 لیتری توربو بکار رفته در این ساخته JAC، با 172 اسب بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری معادل 251 نیوتن‌متر (168 نیوتن‌متر در ازای هر لیتر حجم) را دارد. این خروجی چشمگیر (البته برای یک موتور 1.5 لیتری)، از مسیر یک گیربکس 6 سرعته اتومات دو کلاچ به محور جلو منتقل می شود و توان دستیابی به بیشینه سرعت 180 کیلومتر در ساعت را به A60 می دهد. متوسط مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه نیز 8.8 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده که برای یک خودرو حداقل 1.665 کیلوگرمی، عدد مناسبی است.

رو  در   روی کره‌ای ها و اروپایی ها
فعلا برای گمانه‌زنی پیرامون زمان عرضه A60 در ایران، و قیمت احتمالی، کمی زود است؛ مخصوصا در شرایط فعلی که تقریبا هر اتفاقی در صنعت خودرو کشور، در گرو اما و اگر های بسیار است. اما با توجه به قیمت پایه 139.500 یوانی این خودرو در چین که تقریبا معادل 138 میلیون تومان می‌شود، حتی در صورت مونتاژ خودرو در داخل کشور نیز باید قیمتی در محدوده 180 میلیون تومان برای مجهز ترین مدل متصور بود که رقم کمی برای یک خودرو چینی نیست. اما با این وجود نیز می توان به آینده حضور A60 در ایران امیدوار بود چراکه همین امروز هم برای خرید یک سدان خانوادگی وارداتی، در بهترین حالت (با احتساب قیمت شرکتی، و نه بازار آزاد) باید بهای حداقل 240 میلیون تومانی پرداخت کنید و این در حالی است که A60 از نظر ابعاد، بزرگتر و جادار تر است و از نظر امکانات و توان عملکردی نیز حداقل روی کاغذ در مقابل خودرو های این رده کم نمی آورد.

نویسنده: مجید رقیبی

 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو