فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۱۵۸»

کاهش ۳۶ درصدی میزان واردات بنزین در بهار امسال

عصر خودرو- میزان واردات بنزین در سه ماه نخست امسال به طور میانگین روزانه ۹ میلیون لیتر پیش بینی شده بود اما به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این میزان ۳۶ درصد کاهش یافت.

کاهش ۳۶ درصدی میزان واردات بنزین در بهار امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، با راه‌اندازی مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که هفتم تیرماه با حضور رییس جمهوری به طور رسمی تحقق یافت، موازنه تولید و مصرف بنزین در کشور مثبت شد.
    یکم اردیبهشت ماه معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: از پانزدهم اردیبهشت ماه ایران در تولید بنزین خودکفا می‌شود و با به تولید رسیدن مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادرات این محصول را آغاز می کنیم.
    به گفته «علیرضا صادق‌آبادی»، میانگین واردات بنزین در 6 ماه نخست پارسال روزانه 13 میلیون بشکه و در سه ماه پایانی سال 1396، روزانه پنج میلیون لیتر بود اما برنامه این است که تا پایان اردیبهشت واردات بنزین متوقف شود.
    صادق آبادی ادامه داد: با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین کشور تا پایان سال به حدود ١۰٥ میلیون لیتر بنزین می رسد که ٨٧ میلیون لیتر از آن از نوع یورو ٤ و ٥ است.
    پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت روزانه 360 هزار بشکه در سه مرحله با ظرفیت 120 هزار بشکه ای ساخته می شود.
    در همین پیوند، «محمدرضا موسوی خواه» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عصر سه شنبه در پاسخ به ایرنا گفت: قرار بود در سه ماه نخست امسال روزانه به طور میانگین 9 میلیون لیتر بنزین وارد شود اما این میزان، به پنج میلیون و 700 هزار لیتر رسید.
    این، در حالی است که میانگین مصرف روزانه بنزین از آغاز امسال تا پایان اردیبهشت به 85 میلیون و 900 هزار لیتر رسید که نسبت مدت مشابه پارسال 9.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.
    همچنین با عبور مصرف روزانه سوخت از مرز 116 میلیون لیتر در نوروز امسال و افزایش 13.3 درصدی آن رکوردهای پیشین شکسته شد و همان زمان مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع متوسط روزانه یکصد میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد.
    موسوی خواه مصرف بنزین در سه ماه نخست امسال را 9 درصد اعلام و تاکید کرد «کمبود بنزین در کشور نداریم».
    وی تصریح کرد: در کلانشهرها بنزین یورو4 توزیع و بنزین سوپر نیز به طور کامل عرضه می شود.
    موسوی خواه گفت: بنزین در کل کشور با کیفیت و استاندارد مطلوب توزیع می شود.
    ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
    سه هزار و 600 جایگاه عرضه سوخت در سطح کشور وجود دارد و روزانه به طور متوسط بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو