فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

رشد ۱۴۰ درصدی صادرات خودرو با وجود کاهش تولید

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی صادرات خودرو ایران در سه ماه نخست سال ۹۱ با افزایش ۱۴۲ درصدی بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۵۴ دستگاه شد.

رشد ۱۴۰ درصدی صادرات خودرو با وجود کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، براساس تازه ترین آمار گمرک ایران، ارزش صادرات خودرو ایران در بهار 1391 با رشد 172 درصدی به رقم 68 میلیون دلار رسید. میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در سه ماه نخست امسال معادل 5540 دلار بود که این رقم نسبت به سال قبل رشد 11.1 درصدی را نشان می دهد.
    عراق، افغانستان و اوکراین سه بازار اصلی خودرو صادراتی ایران در سه ماهه اول 1391 بودند. اگرچه عراق با سهمی معادل 98 درصد اصلی ترین بازار خودروهای سواری صادراتی ایران لقب گرفت.
    http://www.asrekhodro.com/News/18717

    قیمت خودروهای وارداتی در چارچوب نرخ های کنترل شده است

    شش سال پیش در چنین روزی رئیس سابق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:قیمت گذاری خودروهای وارداتی براساس نرخ ارزی است که واردکنندگان دریافت می کنند و تا مرحله ای که خودرو از نمایندگی خارج می شود ، قیمت آن به طور کامل در چارچوب نرخ های کنترل شده است. جواد تقوی در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی ، با تاکید بر عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت خودروهای داخلی ،بیان کرد: قیمت گذاری خودروهای وارداتی براساس نرخ ارزی که واردکنندگان دریافت می کنند، صورت می گیرد و تا مرحله ای که خودرو از نمایندگی خارج می شود، قیمت خودرو در چارچوب قیمت های کنترل شده است،اما اگر خودرو دست به دست و با قیمت های متفاوت فروخته شد، قیمت گذاری توسط افراد صورت گرفته و متفاوت است.
    تقوی یادآور شد: برای کنترل بازار خودروهای وارداتی، یکی از تعهدات واردکنندگان این است که همواره نیاز بازار را تامین کنند،اما سیکل انتقال ارز از موارد و مشکلاتی است که باید بعنوان یکی از مشکلات جدی واردکنندگان در حوزه تامین مالی به آن پرداخته شود.
    وی خاطر نشان کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز از سال گذشته تا به امروز ، واردکنندگان تا به حال توانسته اند شرایطی را که برای تامین بازار گذاشته شده است را برآورده کنند و امیدواریم از این به بعد نیز این امر انجام شود.
    تقوی ضمن بیان این مطلب که واردکنندگان از ارز دولتی استفاده می کنند،تصریح کرد: زمان تحویل ارز تا زمان انتقال کالا یکی دو ماه زمان می برد و این طور نیست که امروز واردکننده اراده به واردات کند و همزمان نیز ارز مورد نیاز آن تامین شود ، بنابراین هر چه این زمان را کوتاه کنیم فاصله قیمتی موجود در بازار و قیمت وارد کننده کاهش پیدا می کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/18711

    معرفی و اعلام زمان عرضه 13 محصول جدید ایران خودرو دیزل
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق ایران خودرو دیزل از تولید و عرضه 13 محصول جدید این شرکت در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خبر داد که در تاریخ صنعت خودروسازی ایران بی‌سابقه بود. هاشم یکه زارع با اشاره به نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و ورود خودروهای جدید و کارآمد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت از استانداردهای روز جهان برخوردار باشد، گفت: محصولات جدید این شرکت پاسخگوی نیاز بازار در این خصوص است.
    وی با اشاره به اهمیت افزایش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با تاکید بر اینکه محصولات جدید ایران خودرودیزل طیف متنوعی از محصولات باری و مسافری را شامل می شود، اظهار کرد: در رده محصولات باری شاهد عرضه هفت محصول جدید خواهیم بود که دو تیپ کشنده A7 و دنیز، کامیون کمپرسی سهند و کامیون آریا در چهار تیپ مختلف باری و کمپرسی را شامل می شود.
    مدیرعامل ایران خودرودیزل ادامه داد: کشنده A7 با برخورداری از استاندارد زیست محیطی یورو3 و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو4، در رده کشنده های فوق مدرن قرار دارد و با توجه به برخی ویژگی های آن، بازار بسیار خوبی را برای این کشنده متصور هستیم.
    وی با بیان اینکه دو کامیون کشنده A7 و دنیز، شهریور امسال به بازار عرضه می شود، متذکر شد: کامیون های «سهند» و «آریا» نسل جدید محصولات باری و کمپرسی ایران خودرودیزل است.
    یکه زارع در ادامه و در خصوص محصولات جدید مسافری این شرکت که برای سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه می شود، اضافه کرد: چهار نوع محصول جدید اتوبوس درون شهری در سال جدید به بازار عرضه خواهیم کرد که شامل دو اتوبوس «مفصل دار دو کابین 18 متری» و دو اتوبوس «تک کابین 12متری دومنظوره» برای تردد هم در خطوط عادی و هم در خطوط بی.آر.تی است. دو محصول از این چهار مدل ساخت متخصصان شرکت ایران خودرودیزل است.
    وی در خصوص اتوبوس «مفصل دار 18متری» که می توان آن را تولید ملی نامید، گفت: این محصول با کمترین وابستگی به تامین کنندگان خارجی و با ضریب داخلی سازی 80 درصدی، محصول منحصر به فردی است که به موتور OM457 ساخت شرکت ایدم و گیربکس اتوماتیک ZF ساخت شرکت چرخشگر مجهز است و تجهیزات رفاهی مسافران همچون کولر قدرتمند با ظرفیت بالا، بخاری شوفاژی، صندلی های راحت با روکش چرم و پلی آمید و رمپ ویژه برای استفاده جانبازان و معلولان نیز از جمله امکانات این محصول «ملی» است.
    مدیرعامل ایران خودرودیزل همچنین از شرکت یوتونگ به عنوان طرف قرارداد خارجی شرکت این خودروسازی تجاری کشور برای ساخت دیگر اتوبوس های مسافری درون شهری نام برد که دارنده عنوان بزرگترین شرکت سازنده اتوبوس در جهان است.

    http://www.asrekhodro.com/News/18706

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط