فونیکسریمکسبهتام

‌رامک خودرو در جمع تولیدکنندگان خودرو؛

تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود

عصر خودرو- مدیران گروه صنعتی رامک خودرو در نشست خبری از انعقاد قرارداد با سانگ یانگ پس از ۸ سال همکاری با هدف تولید تیوولی داخلی سازی شده خبر دادند. تولید آزمایشی این خودرو که به گفته مدیران این شرکت، ۳۵ درصد ارزان تر از نمونه وارداتی خود خواهد بود، با ظرفیت تولید ۳۰ هزار دستگاه از مهرماه آغاز خواهد شد.

تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰
  • تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود
  • تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود
  • تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود
  • تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود
  • تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود
  • تیوولی داخلی سازی شده از اسفندماه وارد بازار می شود

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، علی عزیزی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت رامک‌خودرو در این نشست با تاکید بر این که این شرکت از ابتدای فعالیت خود با هدف بازرگانی، پا به عرصه رقابت نگذاشته و از همان ابتدا فعالیت خود را بر مبنای تولید خودرو در کشور بنا نهاده است، گفت: این شرکت نخستین بار در سال‌91 با خرید کارخانه‌ای در نزدیکی قزوین اقدام به تولید خودروی تجاری و همچنین در بخشی از این فضای 90 هزارمتری، راه اندازی خط تریم کوراندو کرد و جواز تاسیس این خط برای ظرفیت 50 هزار دستگاه در سال اخذ شد.
وی افزود: رامک خودرو پس از 8 سال فعالیت با هدف گسترش فضای تولید در منطقه صنعتی ساوه اقدام به تاسیس و اضافه کردن بخش جدیدی جهت گسترش فضای تولیدی خود کرده است.
عزیزی با اشاره به موانع موجود در مسیر واردات خودرو تصریح کرد: بسته شدن سایت ثبتارش، ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز از کره، هند و چنی، حذف ضمانت نامه بانکی ، تعیین عوارض واردات خودرو که مغایر با احکام بودجه بوده و دیگر تصمیمات اخذ شده همچون الزام واردکنندگان به خرید ارز از سامانه نیما واردات را با محدودیت های زیادی مواجه کرده است و در این شرایط رسانه ها باید کمک کنند تا بخش خصوصی قوت بگیرد.
تولید آزمایشی تیوولی از آذرماه
جواد آدینه، رئیس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس در ادامه این نشست اظهار کرد: از نگاه مشتریان این تصور بود که رامک خودرو تنها یک شرکت بازرگانی بوده و واردات خودرو انجام می دهد این در حالیست که در سال های گذشته نگاه بلند مدتی به تولید داشته و از سال 91 نسبت به خرید این مجموعه و راه اندازی و تجهیز خط تولید کوراندو اقدام کردیم که همزمان با آغاز تحریم ها، این موضوع مسکوت باقی ماند.
وی با بیان این که در سال های گذشته واردات همواره در کنار تولید پیگیری شده است، افزود: در سال گذشته پس از گذشت 8 سال همکاری با کره ای ها، قرارداد 7 ساله ای برای تولید سه مدل خودرو سانگ سانگ منعقد شد و همزمان با آن در کنار طرح توسعه کارخانه در شهرک صنعتی کاوه، فضایی بالغ بر 16 هزار متر مربع برای تولید اختصاص یافت و همه تجهیزات پیش بینی شد.
آدینه ادامه داد: از اواخر مهرماه خط تولید آماده فعالیت شده و تولید آزمایشی این خودروها نیز از آذر و دی ماه آغاز و در اسفند ماه سال جاری نخستین محصول این شرکت که تیوولی تولید داخل است، به بازار عرضه خواهد شد.
رئیس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس اشتغالزایی مستقیم در گام نخست را حدود 450 نفر اعلام و تصریح کرد: با تولید و توسعه دو محصول دیگر این میزان اشتغالزایی به هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم به 3 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
وی ظرفیت درنظر گرفته شده برای تولید را 30 هزار دستگاه دانست و گفت: در سال اول و دوم، تولید 10 هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و در عین حال نیز رنگ این خودروها برون سپاری شده و از ظرفیت های خالی کارشناسان و فعالان حوزه تولید خودرو استفاده خواهد شد و از سال سوم به بعد، نسبت به راه اندازی خط رنگ بدنه در ساوه اقدام خواهد شد.
این فعال صنعت خودرو با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر واردات خودرو از سال گذشته افزود: کشور در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و کار کردن با دشواری های زیادی همراه است و برخی تصمیمات اخذ شده از سوی دولت، در حوزه تصمیمات دولت نیست و تنها به دلیل محدودیت های موجود است بر این اساس باید پذیرفت که در چنین شرایط باید سخت کار کرده و بر روی توان تولید داخل تمرکز کنیم که تمهیدات لازم در این باره اتخاذ شده است.
توانایی تولید هزار اتوبوس در یک شیفت
حسن نیکسان مدیرعامل شرکت رامک دیزل نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت رامک خودرو در راستای برنامه استراتژیک خود از سال 91 کارخانه ای را در قزوین خریداری و تجهیز کرده و تولید را از سال 92 آغاز کرد و با امضای قرارداد با سنگ یانگ در سال گذشته مجوز تولید در قزوین برای تولید اتوبوس اخذ شد.
وی افزود: با وجود رسانه ای شدن طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، هنوز اقدام عملی در جهت خرید اتوبوس انجام نشده این در حالیست که بسترسازی لازم برای تولید هزار اتوبوس شهری و بین شهری در یک شیفت انجام شده است.
ذخیره سازی 40 میلیارد تومانی قطعه
ولی پور، مدیر فنی مهندسی رامک یدک نیز در ادامه اظهار کرد: این شرکت نخستین شرکت خدمات پس از فروش در میان واردکننده ها است که در بررسی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بالاترین رشد را در حوزه های مختلف داشته است.
وی افزود: این شرکت در سال 2016 در میان رتبه بندی رضایت مندی مشتریان 120 کشور، رتبه یک را به خود اختصاص داده و بر اساس هدفگذاری های انجام شده تعداد نمایندگی های فعال این شرکت در سطح کشور به 50 نمایندگی فعال ارتقا خواهد یافت که منجر به افزایش رضایتمندی خواهد شد.
مدیر فنی مهندسی رامک یدک اشتغالزایی ایجاد شده در این نمایندگی ها را هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون 30 هزار خودرو در شبکه رامک خودرو عرضه و 40 میلیارد تومان قطعه ذخیره شده تا مشکلی از نظر خدمات پس از فروش وجود نداشته باشد .
ولی پور ادامه داد: تاکنون هیچ خودرویی به دلیل کمبود قطعات در شبکه خدمات پس از فروش این شرکت متوقف نشده و برای اطمینان بیشتر، اقدام به ارایه خدمات جدید و افزایش میزان گارانتی خودروها کرده ایم که این روند نشان از اهداف بلند مدت این شرکت در زمینه رضایت مندی مشتریان است.
در ادامه این نشست، مدیران گروه صنعتی رامک خودرو اعلام کردند تخصیص ارز جهت واردات خودرو بر اساس دستورالعمل های اعلامی دولت بوده و گزارش تمامی ثبت سفارش‌ها و ارزهای تخصیصی، تعداد خودروهای خریداری شده، زمان رسیدن خودروها و فهرست مشتریان به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شده است.
به گفته مدیران این شرکت، با توجه به شرایط فعلی، قیمت درنظر گرفته‌شده برای تیوولی تولید داخل 35درصد ارزان‌تر از نمونه وارداتی خواهد بود که همین امر می تواند جذابیت‌های این کراس‌اوور کره‌ای را در بازار دوچندان کند.

نویسنده:میترا ممسنی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو