فونیکسریمکسبهتام

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش اقساطی خودرو در اصفهان

عصر خودرو- رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی متهمی که مبلغ ۸ میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و پس از نیابت قضائی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش اقساطی خودرو در اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر واریز مبلغ 61 میلیون و 500 هزار ریال برای خرید اقساطی خودرو و عدم دریافت خودرو و پاسخگو نبودن شرکت موردنظر، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

    وی عنوان کرد: شاکیان پس از مشاهده تبلیغاتی با عنوان فروش خودروهای داخلی با اقساط 70 ماهه بدون پیش‌پرداخت و تحویل فوری در کانال‌های مجازی با شخص آگهی‌دهنده تماس گرفته و مبلغ مذکور را به‌عنوان هزینه‌های بیمه و ... پرداخت کرده بودند که فرد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی خریداران نبوده است.

    رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی، متهم را که مبلغ 8 میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و پس از نیابت قضائی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.

    مرتضوی با اشاره به این که متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: به‌ منظور پیشگیری از وقوع مجدد این‌گونه جرائم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود، شهروندان می‌بایست پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و قبل از هرگونه واریز وجهی از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع شده و حتی از پرداخت مبالغ کم به‌عنوان پیش‌پرداخت و بیعانه یا عناوین دیگر خودداری کنند.

    وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورتی‌ که از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری شده است به پلیس فتای اصفهان واقع در خیابان قائمیه، کوچه فضیلت مراجعه کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آیدی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو