فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس :

حمل و نقل ترکیبی باید توسعه یابد

صرفه جویی ۴۰ درصدی در حمل کالا با تسریع در تکمیل کریدور شمال-جنوب

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تکمیل هر چه سریع تر کریدور شمال جنوب کاهش ۴۰ درصدی هزینه حمل بار را به دنبال دارد، گفت: توسعه حمل و نقل ترکیبی یکی از ملزومات استفاده از ظرفیت کریدور مذکور است.

حمل و نقل ترکیبی باید توسعه یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مجید کیان پور با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل کریدور شمال جنوب، گفت: موقعیت سوق الجیشی ایران در خاورمیانه می تواند دروازه ورود کالا به 15 کشور همسایه باشد از این رو تسریع در تکمیل این کریدور لازم است.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید از شرایط موجود در راستای کاهش هزینه حمل و نقل کالا استفاده کرد، افزود: تکمیل هر چه سریع تر این کریدور هزینه حمل و نقل کالا را تا 40 درصد کاهش می دهد.

    تاخیر در تکمیل کریدور شمال-جنوب مشکل ضعف سخت افزاری و نرم افزاری است

    وی با تاکید بر اینکه علت تاخیر در تکمیل این کریدور سخت افزاری و نرم افزاری است، تصریح کرد: مشکل سخت افزاری این مسیر عدم تکمیل آن در جنوب و شمال کشور است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم کوتاه ترین مسیر دسترسی در حداقل زمان ممکن را برای انتقال کالا در نظر بگیریم باید در بخش ریلی و جاده ای اقدامات لازم انجام شود، گفت: به طور مثال از جنوب  بوشهر تا شیراز و از شمال هم از رشت تا آستارا باید خطوط ریلی تکمیل شود تا اتصال به این کریدور تسهیل شود.

    برای تسریع در کریدور شمال-جنوب باید توجه ویژه ای به حمل و نقل ترکیبی صورت بگیرد

    وی با تاکید بر اینکه برای تسریع در کریدور شمال-جنوب باید توجه ویژه ای به حمل و نقل ترکیبی صورت بگیرد، به لحاظ نرم افزاری نیز با یک برنامه ریزی منسجم باید تلاش کنیم که هزینه حمل و نقل کالا به حداقل برسد.

    کیان پور با بیان اینکه با تکمیل کریدور شمال جنوب دروازه ورود کالا به آسیای میانه و اروپا را پیدا خواهیم کرد، ادامه داد: با استفاده از این کریدور در حمل و نقل بار و کالا علاوه بر کاهش استهلاک صرفه جویی در زمان نیز ممکن می شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیت های داخلی مزیت نسبی در جهت حمل و نقل کالا ایجاد شود، گفت:باید بتوانیم با کاهش هزینه ها حمل بار و کالا را از کشور به صرفه کنیم زیرا بی بهره بودن از صرفه اقتصادی در مسیر عبوری از کشور ما بسیاری از کالاها را به مسیرهای مجاور هدایت می کند.

    توسعه کریدور شمال جنوب اشتغال مناسبی ایجاد خواهد کرد

    کیان پور با بیان اینکه توسعه کریدور شمال جنوب حتی اشتغال مناسبی را بیش از آنچه پیش بینی شده ایجاد خواهد کرد، افزود: نحوه فعالیت برای تکمیل این کریدور باید به گونه ای باشد که حداقل بتواند در بحث اشتغال پایدار و ترانزیت کالا تاثیر به سزایی در ارزآوری و کاهش هزینه برای ما داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه می توان از ظرفیت سرمایه گذاری کشورهای دیگر نیز در مسیر توسعه این کریدور استفاده کرد، گفت: باید با تشکیل شرکت های مشترک از این ظرفیت در راستای تسریع در تکمیل این کریدور بهره جست.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: توجیه اقتصادی مناسب برای توسعه زیرساخت های کریدور شمال جنوب می تواند مزیت نسبی ایجاد کرده و تکمیل هر چه سریع تر این مسیر را رقم بزند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو