فونیکسریمکسبهتام

سامانه پایش ناوگان دانش آموزی افتتاح شد

عصر خودرو- سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) صبح امروز یکشنبه با حضور مسئولان دو وزارتخانه کشور و آموزش و پرورش به طور رسمی افتتاح شد.

سامانه پایش ناوگان دانش آموزی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی تاکسیرانی شهری کشور در حاشیه آیین افتتاح این سامانه گفت: در حوزه حمل و نقل دانش آموزی برخی مشکلات در حوزه مربوط به شهرداری ها و آموزش و پرورش وجود داشت؛ به دلیل اینکه این امور به صورت دستی انجام می‌شد و موجب نابسامانی‌ها و کاهش کیفیت خدمات رسانی می شد.
    مرتضی ضامنی ادامه داد: در حوزه شهرداری ها و همینطور با همکاری آموزش و پرورش، با راه اندازی سامانه سپند به صورت برخط به دنبال ارائه خدمات برتر در حوزه حمل و نقل دانش آموزی هستیم و در این خصوص دستورالعملی از وزارت کشور دو ماه پیش به سازمان شهرداری ها ارائه شد. و اتحادیه تاکسیرانی امور اجرایی آن را برعهده گرفت.
    وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره برداری از سامانه سپند دوره های آموزشی از سوی شهرداری برگزار شد و بسیاری از شهرداری ها فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کردند.
    ضامنی اعلام کرد: راننده هایی که در این سامانه برای حمل و نقل دانش آموزان ثبت نام کنند باید از صلاحیت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند.
    وی ادامه داد: همچنین در این سامانه یک نرم افزار برای والدین طراحی شده است که دانش آموز خود را از مبدا تا مقصد رصد می کنند. همچنین چنانچه افرادی که ارائه خدمت می‌کنند، صلاحیت لازم را نداشته باشند از سیستم خارج می شوند.
    ضامنی اعلام کرد: این سامانه در حال حاضر در تهران اجرایی شده است و در شهرهای دیگر نیز در آینده اجرایی می‌شود. زیرساخت های آن نیز فراهم شده است.
    سامانه متمرکز حمل و نقل دانش آموزی سپند توسط دو وزارتخانه کشور و آموزش و پرورش طراحی شده است. یک دوره آموزشی برای عوامل اجرایی و همچنین گردهمایی آموزشی توجیهی سرویس مدارس و معرفی این سامانه برای انجمن های اولیا و مربیان سراسر کشور برگزار می‌شود.

    * قرارداد سرویس مدارس بر اساس سامانه سپند باشد
    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی دو وزارتخانه کشور و آموزش و پرورش مدارس ‌باید از طریق سامانه سپند، قرارداد سرویس ناوگان حمل و نقل دانش آموزی را انجام دهند.
    ضامنی در حاشیه افتتاح سامانه سپند در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هرگونه بکارگیری سرویس حمل و نقل دانش آموزی خارج از این سامانه تخلف است و بکارگیری و استفاده از این سامانه شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی می شود.
    وی ادامه داد: با پدیده ای مواجه هستیم که برخی از والدین خارج از رویه سرویس های رفت و برگشت برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که در آینده با مشکلاتی نیز مواجه می شوند؛ بنابراین به والدین توصیه می شود که از اینگونه سرویس ها استفاده نکنند و تنها از سرویس هایی که در این سامانه از طریق شرکت های معتبر معرفی می شود، استفاده کنند.
    ضامنی گفت: در خصوص حمل و نقل دانش آموزی تکالیفی برعهده شهرداری ها و همچنین وزارت آموزش و پرورش است و شهرداری ها موظف هستند که ناوگان مورد نیاز با استفاده از راننده مناسب که از سلامت جسم و روان مناسب برخوردارند، در حوزه حمل و نقل عمومی به مدارس معرفی کنند.
    وی ادامه داد: شرکت هایی که مجاز به گرفتن سرویس مدارس هستند، در سامانه سپند ثبت نام می کنند و مدارس هم از بین این شرکت ها سرویس مورد نظر خود را برای حمل و نقل دانش آموزی انتخاب می کنند.
    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری افزود: در حال حاضر استفاده از تکنولوژی برخط برای ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص ناوگان حمل و نقل دانش آموزی برای ارتقای کیفیت ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو