فونیکسریمکسبهتام

گام مثبت جدید برای تامین نظر راننده‌ها؛

شاخص‌های محاسبه کرایه تغییر می‌کند؟

عصر خودرو- چند هفته پس از پایان یافتن اعتراضات رانندگان حمل بار بین شهری، سازمان راهداری اعلام کرده اجرای یکی از اصلی ترین دغدغه‌های رانندگان را در دستور کار قرار داده است.

شاخص‌های محاسبه کرایه تغییر می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در جریان جلساتی که در طول هفته‌های گذشته میان نمایندگان رانندگان بین شهری و مسئولان وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار شد و در این برنامه‌ها رانندگان بخشی نگرانی‌ها و دشواری‌های خود را مطرح کردند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بسیاری از آنها اجرایی شد.

    افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل بار، اجرایی شدن خواسته‌های رانندگان در حوزه بیمه و انجام مذاکرات با وزارت صنعت برای تامین لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان با پایین ترین قیمت بخشی از برنامه‌هایی بود که با همکاری سازمان راهداری به مرحله اجرا رسید.

    یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های باقی مانده در این حوزه که رانندگان روی آن تاکید زیادی داشتند اما امکان اجرا نداشت بحث محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن – کیلومتر بود. این موضوع که در جریان جلسه مشترک نمایندگان رانندگان و وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، از سوی آخوندی منوط به انجام بررسی های بیشتر شد.

    حالا سازمان راهداری اعلام کرده که پس از انجام بررسی‌هایی، به شاخص‌های لازم برای محاسبه جدید رسیده که البته فعلا در مرحله مقدماتی قرار دارد.

    بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان راهداری، تعیین پارامترها و شناسایی عوامل هزینه‌ای ثابت و متغیر، بررسی کارشناسی درخصوص تأثیر پارامتر بر تن کیلومتر، بررسی قیمت‌دهی حمل در بازارهای جهانی، طبقه‌بندی خودروها، جمع‌آوری اطلاعات میدانی درخصوص هزینه‌ها، ایجاد فرمول محاسباتی برای هریک از پارامترها، استخراج تن کیلومتر پایه، بازه بندی مسافت‌های حمل براساس الگوبرداری از فهرست بها، کالیبراسیون فرمول براساس قیمت از مبداء بندرعباس، ترسیم منحنی مناسب برای محاسبات تن کیلومتر و بررسی خط روند کرایه تن کیلومتر و اصلاح فرمول تن کیلومتر شاخص‌هایی است مبنای محاسبه قرار خواهند گرفت و در آینده برای اجرایی شدن دقیق این سیاست هر یک از این شاخص ها بخشی از دستور کار خواهند بود.

    سازمان راهداری اعلام کرده که برای رسیدن به این شاخص‌ها 600 نفر – ساعت کار کارشناسی انجام داده و در این فرایند نظر نمایندگان رانندگان را نیز جویا شده است.

    با توجه به اعلام جمع‌بندی‌های ابتدایی به نظر می‌رسد این سازمان دیگر دغدغه مهم رانندگان جاده‌ای را نیز در دستور کار قرار خواهد داد تا نگرانی های موجود در این حوزه به حداقل برسد.

    بر اساس گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی، حدود 90 درصد از حمل کالا در ایران از طریق جاده انجام می شود.

    بهبود شرایط رانندگان و برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان دو برنامه مهم وزارت راه و شهرسازی برای بهبود شرایط در این عرصه است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو