فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی ؛

رشد تولید خودروهای سواری در دولت های نهم و دهم

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۵۲ درصدی تولید خودروهای سواری در کشور طی ۸۲ ماهه فعالیت دولتهای نهم و دهم خبر داد. محسن صالحی نیا افزود: در حد فاصل بین شهریور ۱۳۸۴ تا پایان خرداد ماه امسال (۸۲ ماه) در مجموع هفت میلیون و ۷۸۴ هزار دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در قبل رشد ۱۵۲ درصدی را نشان می دهد.

رشد تولید خودروهای سواری در دولت های نهم و دهم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وی افزود: همچنین در مدت زمان یادشده تولید انواع خودرو وانت در کشور با افزایش 222.5 درصدی به بیش از یک میلیون و 182 هزار دستگاه رسید.معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به رشد 15.2 درصدی تولید لاستیک خودرو در کشور در دوران فعالیت دولتهای نهم و دهم گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و 405 هزار تن انواع لاستیک خودرو به تولید رسید.به گفته صالحی نیا هم اکنون بیش از 18 هزار و 700 واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی 20 درصد و بیشتر در در کشور در حال ساخت و ساز هستند که با راه اندازی آنها بیش از 674 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/20208
    تصمیمات مقطعی بازار خودرو را آشفته کرد
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصمیمات مقطعی مدیران بازار خودرو را آشفته کرده است، گفت: افزایش قیمت خودرو قرار بود با افزایش بهره وری تولید همراه باشد وهزینه ها با افزایش بهره وری جبران شود اما این کار انجام نمی شود و مدیران شرکت های خودروسازی زمانی برای افزایش بهره وری تولید اختصاص نمی دهند. رضا رحمانی با بیان این که قیمت خودرو باید درشرایط رقابتی تعیین شود اما بازار خودرو درحال حاضر رقابتی نیست، اظهار کرد: مشکل صنعت خودروی کشور نداشتن برنامه درازمدت و استراتژیک است وتازمانی که مدیران به صورت مقطعی و روزمره تصمیم گیری می کنند شاهد این آشفتگی خواهیم بود.
    نماینده مردم تبریز اسکو وآذرشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو به عنوان صنعت مادربرنامه جامع می خواهد هم دربخش تیراژ وهم قیمت گفت: صنعت خودرو یاباید دولتی باشد یا خصوصی که بتواند وارد بازار رقابت شود.
    وی درباره وضعیت صنعت خودرو کشورمان گفت: تجربه کشورمان دربخش خودرو کم نیست و مشکل صنعت خودرو تنها مشکل مدیریتی ونبود برنامه است.
    http://www.asrekhodro.com/News/20198

    صرفه جویی 11 میلیون دلاری ساخت قالب های بدنه خودرو دنا
    شش سال پیش در چنین روزی ایران خودرو با طراحی و تولید قالب های بزرگ بدنه،سومین خودرو با نشان ایرانی به نام دنا در سال تولید ملی 11 میلیون دلار صرفه جویی ارزی عاید اقتصاد کشور کرد. غلامرضا علوی مدیرعامل سابق شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: این شرکت با طراحی و تولید تمامی قالب های مورد نیاز خودرو رانا برای نخستین بار به دانش بومی سازی قالب های بزرگ بدنه خودروهای جدید دست یافت واین دانش درخودرو دنا تکمیل شد.
    وی اظهار کرد:پس از موفقیت درآزمون های مختلف از نظر عملکردی و کیفی تا آ ذز ماه سال جاری تمامی قالب های مورد نیاز دنا ساخته می شود.
    وی تاکید کرد: برنامه نهایی این است که این قالب ها تا بهمن ماه سال جاری به ایران خودرو تحویل داده شود وهمه سازوکار های لازم فنی و مهندسی برای انجام تعهدات به موقع فراهم شده است تا ما همانند طراحی و تولید قالب های بدنه رانا بتوانیم دومین گام را با موفقیت بهتری برداریم.
    http://www.asrekhodro.com/News/20205

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو