فونیکسریمکسبهتام

سرمایه گذار نباید مایوس شود

تغییر کاربری در شهرک خودرو ممنوع

عصر خودرو- استاندار مرکزی با بیان اینکه نباید دست سرمایه گذار را بسته و او را از ادامه پروژه مایوس سازیم، گفت: سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری می کند که برایش سود داشته باشد و این حق سرمایه گذار است که از سرمایه گذاری خود سود ببرد.

تغییر کاربری در شهرک خودرو ممنوع
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سید علی آقازاده در مراسم افتتاح فاز یک پردیس شهرک خودرو اراک با بیان اینکه پروژه شهرک خودرو اراک یکی از پروژه های مهم و تاثیر گذار استان است، گفت: هدف شورای اسلامی شهر اراک همانطور که رئیس آن عنوان کرد، تکمیل پروژه های قبلی و نیمه ساز گذشته است، ولی انتظار می رود که این شورا با ظرفیت و پتانسیل قوی که اعضای آن دارند علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام اراک اقدام به تعریف و انجام پروژه های مهم و تاثیرگذار دیگر در این شهر داشته باشند، تا در آینده مردم شهر اراک از خدمات این پروژه ها بهره مند شوند .

    وی ادامه داد: هر چند شورای اسلامی شهر اراک از لحاظ مالی در تنگنا قرار دارد، ولی با توجه به بدنه قوی آن و تعامل خوبی که با شهرداری اراک دارد، می تواند در شرایط فعلی کشور اقدام به شروع پروژه های بزرگ و تاثیر گذار در شعر اراک داشته باشد. قبول داریم کشور در شرایطی قرار دارد که بر روند شروع پروژه های جدید تاثیر گذاشته و آن را کند می کند، ولی می شود با یک انسجام و عزم جدی پروژه های بزرگ و مهمی را شروع و به بهره برداری رساند .

    استانداری مرکزی با اشاره به پروژه 58 متری اراک که نزدیک به 15 سال به تعویق افتاده است، گفت: هر چند اعتراض ها و سوالات بسیار از سوی مردم خطاب به ما مسئولین در رابطه با اجرای این پروژه در شهر اراک مطرح می شود، ولی آنچه که مسلم است انجام این پروژه برای توسعه شهر اراک و اجرای خدمات بهتر به مردم لازم و ضروری است، که علاوه بر انجام این پروژه باید پروژه های بزرگی در شهر اراک آغاز شود و به بهره برداری رسد .

    آقازاده تاکید کرد: پاک کردن صورت مسئله همیشه راحت تر از حل آن بوده است، ولی پاک کردن صورت مسئله به هیچ عنوان راه حل مناسبی نیست، بلکه باید آن مسئله را حل کرد، همین پروژه شهرک خودرو اراک در وهله اول با مسائل و مشکلات عدیده ای روبرو بود، اگر در همان اول این شهرک راه اندازی آن متوقف می شد، صورت مسئله را پاک کرده بودیم و امروز شاهد افتتاح پروژه به این بزرگی و مهمی در شهر اراک نبودیم، که منشاء ارائه خدمات ارزنده به مردم باشد .

    وی گفت: مشکلاتی که درخصوص مقدار مساحت پروژه شهردای و شورای شهر با سرمایه گذار وجود دارد، باید حل شود و نباید این مشکلات دست و پای سرمایه گذار را بسته و او را از ادامه پروژه مایوس سازد. سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری می کند که برایش سود داشته باشد و این حق سرمایه گذار است که از سرمایه گذاریش سود ببرد، زیرا سرمایه خود را در این راه گذاشته است .

    استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شورای اسلامی پنجم شهر اراک یک شورای توانمند و متعهد است، گفت: مجموعه استانداری تمام حمایت و پشتیبانی خود را از این شورا خواهد داشت، زیرا اعتقاد ما این است که شوراهای اسلامی محل تضارب آراست و طبیعی است که همه نظرات با یکدیگر در این شورا موافق نباشد، ولی آنچه که مهم است بر اساس الفبای دموکراسی باید نظر اکثریت لحاظ شود، که خوشبختانه این امر در شورای اسلامی شهر اراک به خوبی در حال اجراست .

    آقازاده گفت: شورای اسلامی شهر اراک به عنوان شورای بالا دستی استان پروژه های مهم و تاثیر گذار تعریف و سرمایه گذار جذب کند، هم اکنون پروژه محور اراک به فرودگاه یک پروژه مهم و تاثیر گذار است که در این پروژه علاوه بر مهندسی خوبی که صورت گرفته، توانسته ایم سرمایه گذار خوبی در این پروژه جذب کنیم .

    استاندار مرکزی در پایان با بیان اینکه همه دستگاه های نظارتی و اجرایی استان موظف هستند بر اساس کارورزی واگذاری انجام دهند، گفت: تاکید می کنم در این شهرک به هیچ عنوان کاربری واحدها عوض نشود و حتی پیمانکارانی که بخشی از کاربری این شهرک را گرفته اند، اصنافی را به این شهرک بیاورند که در همین راستا خدمت رسانی کنند و علاوه بر آن از فردا انتقال صنوفی که قرار است در این شهرک فعالیت کنند، صورت گیرد .

    فاز اول پردیس شهرک خودرو اراک آغاز بکار کرد. شهرک خودرو اراک دارای 21 هکتار مساحت است که 15 هکتار آن زمین عملیاتی و 6 هکتار فضای سبز است که به همت شهرداری اراک فاز اول آن راه اندازی شد.

    تعداد کل واحدهای این پردیس هزار و 515 واحد است که هزار و 383 واحد آن تعمیرگاهی، 62 واحد نمایشگاهی و 70 واحد آن خدمات رفاهی است و در فاز اول آن 383 واحد شروع به کار خواهد کرد.

    گفتنی است در پایان مراسم افتتاحیه فاز اول، کلنک زنی فاز دوم این پروژه صورت گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط