فونیکسریمکسبهتام

پای بندر امیرآباد مازندران به ترانزیت خودرو باز شد

عصر خودرو-مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران گفت: براساس قرارداد بندر امیرآباد با تاجیکستان حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ساخت ترکیه، از این بندر به کشور تاجیکستان ترانزیت می شود.

پای بندر امیرآباد مازندران به ترانزیت خودرو باز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سیاوش رضوانی  افزود: در نخستین مرحله 14 دستگاه اتوبوس از بندرامیرآباد در شرق مازندران به مقصد بندر آکتائو در قزاقستان حمل خواهد شد.
    به گفته وی محموله خودروی ترانزیتی از طریق مرز زمینی ازبکستان به کشور تاجیکستان می رسد.
    وی اضافه کرد: محموله های باقی مانده نیز طبق قرارداد دو جانبه از طریق بندر امیرآباد بزودی به کشور هدف ترانزیت خواهد شد.
    مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران اظهار داشت: پیش از این نیز محموله سیمان کشور از طریق بندرامیرآباد به اذربایجان و سپس کشور گرجستان ترانزیت شده است.
    رضوانی پیش بینی کرد با بازدید سفرای کشورهای CIS از تجهیزات و ظرفیت های بارگیری و تخلیه بندرامیرآباد که اوایل ماه جاری انجام شد، در آینده نزدیک ترانزیت کالا از این گذرگاه اقتصادی به کشورهای هدف افزایش خواهد یافت.
    وی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر شمال کشور را حدود 7.5 میلیون تن با 15 دستگاه اسکله اعلام کرد و اضافه کرد: با بهره برداری از اسکله رورو ریلی بندرامیرآباد که تنها بندر شمال کشور متصل به شبکه ریلی است، میزان ترانزیت افزایش چشمگیری خواهد یافت.
    رضوانی خاطرنشان کرد: اسکله رورو ریلی بندرامیرآباد در حوزه خشکی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با برطرف شدن نقص فنی این اسکله در داخل آب، پیش بینی می شود در سال آینده این تجهیزات به بهره برداری برسد.
    بندر امیرآباد با حدود 2 هزار هکتار زمین در شرق مازندران قرار دارد که تاکنون حدود 20 هزار میلیارد ریال در این بندر و منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری خصوصی و دولتی انجام شد که بیش از 80 درصد سرمایه گذاری این بندر مربوط به بخش خصوصی است و حدود 4 هزار نفر در آن اشتغال دارند.
    نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد سه بندر مازندران است که حدود 60 درصد از جابجایی و ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد در شرق استان انجام می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو