فونیکسریمکسبهتام

جزئیاتی از آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران به شمال

عصر خودرو- فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: با بهره برداری از آزاد راه تهران – شمال، حدود ۶۵ کیلومتر از مسیر مسافران به شمال کشور کوتاه خواهد شد و در کنار آن وجود سد کرج و منطقه واریان نیز جاذبه‌های گردشگری این منطقه را دو چندان خواهد ساخت.

جزئیاتی از آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران به شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سیروس شفقی گفت: برای پروژه آزادراه تهران- شمال چهار  قطعه پیش‌بینی شده که قطعه چهار از سال 94 از مرزن‌آباد تا کمربندی چالوس زیر بار ترافیک رفته است.

    وی با اشاره به اینکه کارگران زیادی برای تکمیل این طرح مشغول به کار هستند، افزود: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این طرح در قطعه اول، دهکده المپیک را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند؛ این بخش تاکنون 89 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    فرماندار کرج یا تشریح مختصات عمرانی این طرح ملی ادامه داد: این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ، وارد تونل البرز به طول 6 هزار و 400 متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود؛ سپس با عبور از ارتفاعات البرز به‌موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و درنهایت با یک تقاطع غیره مسطح به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌شود.

    معاون استاندار، جاذبه‌های گردشگری در طول این مسیر را نیز یکی از ویژگی‌های خاص این پروژه ملی عنوان کرد و افزود: وجود رودخانه کرج به ‌موازات جاده کرج - چـالوس، همین طور سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان که همچون جزیره‌ای کوچک در آن سوی آب سد کرج واقع است؛ زیبایی‌های این جاده را دوچندان خواهد ساخت که این امر خود نقش صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

    شفقی همچنین با اشاره به کاهش زمان سفر عبوری از این مسیر نیز گفت: با بهره برداری از این طرح، حدود 65 کیلومتر از مسیر سفر در آزاد راه تهران – شمال کاهش پیدا خواهد که این امر خود زمینه افزایش ظرفیت ترددها و صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و بهبود ترافیک را به همراه خواهد داشت.

    فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه 45 درصد مسیر آزادراه تهران – شمال، پل و تونل است گفت: تکمیل هرچه سریعتر و اتمام این پروژه بزرگ ملی در دستور کار جدی دولت دوازدهم قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو