فونیکسریمکسبهتام

جزئیات طرح ملی امداد و نجات تابستانه تشریح شد

افزایش ماموریت‌های ترافیکی و امداد و نجات تابستانه هلال احمر

رشد ۱۳ درصدی ماموریت‌های کوهستان

عصر خودرو- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با پایان طرح ملی امداد و نجات تابستانه به تشریح جزئیات این طرح پرداخت و گفت که امسال ماموریت‌های ترافیکی با رشد چهار درصدی و عملیات های امداد و نجات با رشد ۴.۳درصدی همراه بودند و این‌ در حالی است که عملیات رها سازی هفت درصد کاهش داشته است.

افزایش ماموریت‌های ترافیکی و امداد و نجات تابستانه هلال احمر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مرتضی سلیمی  با تشریح جزئیات طرح ملی "امداد و نجات تابستانه" اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات امسال نیز در طول ایام تابستان برگزار شد و در راستای اجرای این طرح 1290 مرکز شامل 557 پایگاه ثابت ، 733 پست موقت و سیار جاده‌ای در کنار پست‌های ساحلی و پایگاه کوهستان فعال بودند.

    رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در طول انجام طرح 4606 نفر نیروی عملیاتی فعال بودند، افزود: همچنین منابع و تجهیزات مختلفی نیز به کار گرفته شد، از جمله 4026 دستگاه خودروی آمبولانس، 438 دستگاه خودروی نجات و بیش از 590 دستگاه موتورسیکلت امدادی از جمله این تجهیزات بودند، علاوه بر این 1282 دستگاه خودروی عملیاتی و همچنین 24 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز به کار گرفته شدند.

    وی با اشاره به این که در طول تابستان 14 هزار و 8 عملیات انجام شد، گفت: در این مدت  به 72 هزار و 255 نفر از هموطنانمان در حوادث مختلف امدادرسانی شد که از این بین 41 هزار و 879 نفر خدمات سرپایی درمانی دریافت کردند و مجموعا 96 هزار و 793 نفر در طول ایام تابستان و در حوادث مختلف حادثه دیدند که از این بین 30 هزار و 370 نفر مصدوم شدند. بیش از 8300 نفر از این مصدومان برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند.

    سلیمی در ادامه‌ صحبت‌های خود، گفت: در طول ایام تابستان 2143 نفر در عملیات های رهاسازی از داخل خودرو توسط امدادگران خارج شدند.

    وی همچنین اضافه کرد: 75 درصد از عملیات امداد و نجات در طرح تابستانه شامل حوادث ترافیکی، کوهستان، ساحلی، سیل و آبگرفتگی و برخی از حوادث از این دست بود و مابقی خدمات رسانی‌ها شامل مراجعه‌های حضوری و برنامه‌های مناسبتی بوده است.

    رییس سازمان  امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح امداد هوایی در طرح امسال امداد و نجات تابستان، خاطر نشان کرد: در طول اجرای طرح 640 سورتی پرواز برابر 584 ساعت پرواز انجام شد و در عملیات های هوایی نیز 83 نفر که شامل مصدومان حوادث یا گرفتاران در مناطق صعب العبور و کوهستانی بودند، منتقل شدند.  همچنین بیش از 25 کیلوگرم اقلام و تجهیزات با بالگردها جا به جا شدند.

    وی با اشاره به رشد چهار درصدی ماموریت‌های ترافیکی، اظهار کرد: 7387 مورد ماموریت در طول طرح امداد و نجات تابستانه در محورهای برون شهری انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

    سلیمی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین عملیات ترافیکی در محورهای آنها انجام شده است، گفت: 8.6 درصد از ماموریت‌ها شامل 828 مورد در استان مازندران 6.6 درصد در استان اصفهان برابر با 557 مورد 5.4 درصد در استان آذربایجان غربی، برابر 461 مورد عملیات و همچنین پنج درصد از ماموریت‌ها برابر با 433 مورد در استان گلستان انجام شد.

    رییس سازمان  امداد و نجات جمعیت هلال احمر  در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از رشد عملیات‌های امداد و نجات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مجموعا در طرح تابستان سال 97، 10 هزار و 563 مورد عملیات امداد و نجات داشتیم که این آمار نسبت به سال گذشته 4.3 درصد رشد داشته است.

    وی با اشاره به استان‌های پر عملیات، اظهار کرد: 18 درصد از کل عملیات در  استان مازندران صورت گرفته است که1936 عملیات بوده است. استان اصفهان با 863 مورد عملیات هشت درصد از کل عملیات‌ها را شامل می‌شود که در رده دوم در میان استان‌ها قرار گرفت و پس از آن نیز استان گلستان با 553 مورد عملیات یعنی پنج درصد از کل عملیات ها، سومین استان پر عملیات بود. پس از آنها نیز آذربایجان غربی پنج درصد از عملیات ها یعنی 527مورد را شامل شده است. 

    سلیمی در مورد جزئیات عملیات راهسازی در طرح امداد و نجات تابستان و با اشاره به کاهش این عملیات ها ، خاطر نشان کرد: عملیات رهاسازی یا همان نجات فنی  هفت درصد کاهش داشته است که این آمار نشان از کاهش شدت حوادث در سال جاری است. در زمان سه ماهه انجام طرح 1296 عملیات رهاسازی داشتیم که امدادگران جمعیت هلال احمر در محورهای برون شهری کشور انجام داده‌اند و در طی این عملیات ها 2143 نفر نجات یافتند.

    رییس سازمان  امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه‌ صحبت‌های خود محورهایی که بیشترین عملیات رهاسازی در آن انجام شد را تشریح کرد و گفت: محور استان قم با 33 مورد عملیات رهاسازی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و در ادامه محور تاکستان ــ زنجان در استان قزوین با 29 مورد و محور زنجان ــ قزوین در استان زنجان با 19 مورد عملیات راه رهاسازی در رده‌های بعدی قرار دارند.

    وی  همچنین با تشریح جزئیات ماموریت های کوهستانی، گفت: 565 ماموریت کوهستانی در سطح کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته این ماموریت ها با رشد 13 درصدی همراه بوده است و به ترتیب‌ استان های مازندران با 96 مورد ماموریت (17 درصد از کل ماموریت‌ها)، تهران 57 مورد (10 درصد از ماموریت ها) ، فارس با 34 مورد (شش درصد از ماموریت‌ها) و گلستان با 32 مورد (5.6 درصد از ماموریت‌ها)، استان هایی بودند که بیشترین عملیات کوهستان در آنها صورت گرفته است.

    سلیمی در این رابطه افزود: ارتفاعات دربند شمیرانات استان تهران با 47مورد ماموریت، ارتفاعات دماوند آمل در استان مازندران با 43 مورد ماموریت، ارتفاعات عظیمیه کرج  در استان البرز با 25 مورد ماموریت ارتفاعاتی بودند که بیشترین عملیات کوهستان در آنها انجام شده است.

    رییس سازمان  امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان همچنین به امدادرسانی بخش‌های استان سیستان‌وبلوچستان که درگیر طوفان شدند، گفت: به واسطه وزش بادهای شدید طوفان شن در بخش‌های شمالی استان سیستان‌وبلوچستان  در این مناطق هم فعالیت‌هایی انجام شد و مجموعا به 12 هزار و 860 خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شد و در میان آنها بیش از 2800 بسته غذایی حدود 8000 بطری آب معدنی و بیش از 23 هزار عدد ماسک، در 109 روستا و شهر، شهرستان های زابل، زهک ، هیرمند، هامون و نیمرود توزیع شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو