فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

قیمت‌گذاری خودرو در دست دولت باقی ‌ماند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی در جدیدترین جلسه کمیته قیمت‌گذاری، شرکتهای خودروساز موفق به اخذ نظر موافق اعضای این کمیته برای آزادسازی قیمت خودرو نشدند.

قیمت‌گذاری خودرو در دست دولت باقی ‌ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ؛ جدیدترین جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو برگزار شد و شنیده‌ها حاکی است که در این جلسه نمایندگان انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان خواستار آزادسازی قیمت خودرو شده و موضوعاتی چون نوسان و رشد نرخ ارز را به عنوان دلیل این درخواست خود مطرح کردند.نمایندگان شرکتهای خودروساز با وجود اصرار شدید خود پس از ساعت‌ها بحث موفق نشدند نظر موافق اعضای کمیته را برای آزادسازی قیمت خودرو جلب کنند. در این جلسه اعضای تاثیرگذار این کمیته تاکید کردند که قیمت‌گذاری خودرو همچنان در اختیار کمیته قیمت‌گذاری باقی خواهد ماند.
    http://www.asrekhodro.com/News/21258


    افزایش رسمی قیمت خودرو عامل رشد دوباره قیمت‌ها
    شش سال پیش در چنین روزی عضو هیات علمی دانشگاه علامه معتقد است که افزایش قیمت رسمی خودرو در شرایطی که ارتباط بین دلالان با سیستم فروش خودروسازان برقرار است، حاصلی جز دامن زدن به رشد بیشتر قیمت‌های بازار نخواهد داشت.امرالله امینی گفت: در شرایط فعلی به هر میزانی که قیمت رسمی خودروها افزایش یابد به همان نسبت نیز قیمت بازار این محصولات افزایش خواهد یافت.وی با بیان اینکه مردم عادی موفق به خرید مستقیم خودرو از خودروساز نشده و ناچار به دریافت این محصولات با قیمت های بالاتر از دلالان و نمایندگی های فروش خودروسازان هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کوچکترین تصمیم خودروسازان در بخش فروش آن ها به سرعت به اطلاع دلالان و واسطه ها می رسد تا آن ها بتوانند خودروهای عرضه شده را جمع آوری و با قیمتهای بالاتر عرضه کنند.عضو هیات علمی دانشگاه علامه ادامه داد: خودروسازان داخلی به صورت کاملا انحصاری عمل می کنند به گونه ای که هر زمان که صلاح دیدند، تولید را افزایش و هر زمان که لازم بود تولید را کاهش و به این ترتیب قیمت خودرو را افزایش می دهند.
    http://www.asrekhodro.com/News/21257

    سیر صعودی برای واردات و صادرات خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی در حالیکه بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی بعد از نوسان های اخیر ارزی در زمینه واردات مواد اولیه خود دچار مشکل شدند، تازه ترین آمار گمرک ایران نشان می دهد که واردات و صادرات خودرو همچنان روند صعودی را طی می کند.آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در نیمه نخست 1391 واردات انواع خودروی سواری به کشور با رشد 17 درصدی به 19 هزار و 380 دستگاه رسید. همچنین ارزش این میزان واردات با رشد 21 درصدی بالغ بر 429 میلیون دلار شد. سهم واردات خودروهای سواری از کل واردات کشور در نیمه نخست امسال به حدود 1.62 درصد رسیده است.آمار گمرک ایران همچنین نشان می دهد که صادرات خودروی کشور در شش ماه نخست سال 91 با رشد 296 درصدی به 27 هزار و 914 دستگاه رسید. ارزش صادرات خودروی کشور هم با افزایش 338 درصدی به 158 میلیون دلار رسید.
    http://www.asrekhodro.com/News/21256

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو