فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودرو سازان ایران:

لغو تحریم ها، تحول را به صنعت خودرو برمی گرداند

عصر خودرو- لغو تحریم ضمن ارتقای صنعت خودرو موجب ارتقای شرکت ها، سودآوری، سرمایه گذاری مشترک و لغو قیمت گذاری دستوری خواهد شد.

لغو تحریم ها، تحول را به صنعت خودرو برمی گرداند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، احمد نعمت بخش با اشاره به احتمال لغو تحریم ها گفت: با توجه به وابسته بودن کشور در تامین برخی قطعات خودرو، همانند بوردهای الکترونیکی، لغو تحریم ها تاثیر مثبت و قابل توجهی بر خرید قطعات مورد نیاز خودرو و کوتاه کردن دست دلالان خواهد داشت.

    وی به موضوع صادرات خودرو و رفع تحریم در بخش نقل و انتقال پول اشاره کرد و افزود: با لغو تحریم ها، صادرات خودور به راحتی انجام و تحول اساسی بر قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده، ایجاد می شود.

    دبیر انجمن خودرو سازان ایران اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم ها، قراردادهای مربوط به صنعت خودرو فعال، خودروهای مشترک تولید، کسب رضایت مشتریان و همچنین زیان های ناشی از آن جبران خواهد شد.

    نعمت بخش با اشاره به این موضوع که سهام خودروها در بخش قیمت گذاری داخلی با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است، عنوان داشت: متاسفانه موضوع قیمت گذاری دستوری باعث زیان های شدید در این صنعت و سهام آن شده به طوریکه زیان های انباشته دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان بوده است.

    وی با بیان اینکه رفع موانع فوق نیازمند شهامت در مسوولان کشور است، گفت: با توجه به استراتژیک بودن صنعت خودور سازی، طی 10 تا 12 سال گذشته ریالی سود به سهامداران خودرو پرداخت نشده و این درحالی است که در صنعت سیمان و یا دیگر صنایع  این موضوع کاملاً برعکس است.

    نعمت بخش اظهار امیدواری کرد: دولت جدید و انتخاب کابینه شاید بتواند تا حدودی مشکلات مربوط به سهام خودروها و رفع قیمت گذاری دستوری را مرتفع کند. 

    وی تاثیر لغو تحریم ها بر صنعت خودرو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: موضوع لغو تحریم ضمن ارتقای صنعت خودرو موجب ارتقای شرکت ها، سودآوری، سرمایه گذاری مشترک و لغو قیمت گذاری دستوری خواهد شد.

    دبیر انجمن خودرو سازان ایران در پایان گفتگو با سنا با بیان اینکه تحریم ها فشارهای سنگینی را بر صنایع مختلف چون صنعت کشتیرانی و دیگر صنایع کشور وارد کرده است، گفت: چنانچه لغو تحریم ها اجرایی شود، هزینه ها کاهش و مصرف کنندگان سود و منفعت بسیاری خواهند برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو