فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت عمران‌ آستان قدس خبر داد

تأمین مالی ۷۰ درصد هزینه ساخت آزادراه مشهد-چناران توسط آستان قدس‌

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی آستان قدس در ساخت آزادراه مشهد-چناران، گفت: با تکمیل این آزادراه ایمنی زائران و مجاوران امام رضا(ع) تأمین خواهد شد.

تأمین مالی ۷۰ درصد هزینه ساخت آزادراه مشهد-چناران توسط آستان قدس‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمدرضا رئیسی  با تأکید بر اینکه توسعه  و آبادانی شرق کشور یکی از نیازهای توسعه‌ای کشور و دارای اولویت است، بیان کرد: برای‌ توسعه شرق کشور، ضرورت دارد زیرساخت‌ها اجرایی شود.

    وی افزود:  این زیرساخت‌ها و عملیات زیربنایی شامل رساندن آب به منطقه، توسعه زیرساخت‌های ریلی و همچنین رشد زیرساخت‌های جاده‌ای است.

    رئیسی اظهار داشت: شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی حدود 34 سال است که فعالیت عمرانی برای کشور انجام می‌دهد‌ و با این سابقه کاری، تجربه‌ای گسترده‌ و توانایی بالایی در حوزه اجرای خطوط ریلی و آزادراه‌ها دارد‌.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی با بیان اینکه شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی از توان فنی و عمرانی لازم برخوردار است، افزود:‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعتماد کامل ‌به ما دارند.

    ‌رئیسی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی ‌جذب سرمایه‌گذار‌بخش خصوصی اضافه کرد: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی کشور ‌نحوه جذب منابع مالی غیردولتی را یاد نگرفته‌اند و برای اجرای فعالیت‌های عمرانی کشور همیشه وابسته به خزانه دولت بوده‌اند‌.

    ‌سرمایه‌گذاری 70 درصدی آستان قدس در آزادراه مشهد-چناران

    وی درباره ورود به پروژه‌های آزادراهی توسط شرکت عمران آستان قدس رضوی اظهار داشت: این شرکت پیش از این‌ آزادراه کنار‌گذر شمالی مشهد را اجرا کرد که به بهره‌برداری رسید.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی اولین تشکیلات‌ در کشور است که در سال 62، آزادراهی بین مشهد و شهرک رضویه با سرمایه‌گذاری 100 درصدی آستان اجرا کرد.

    رئیسی گفت: در حال حاضر آزادراه مشهد ـ چناران به عنوان یکی از پرترددترین راه‌های کشور، توسط شرکت عمران آستان قدس رضوی در حال ساخت است و کارگاه‌های این پروژه همگی ‌فعال است.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پروژه آزادراه مشهد ـ چناران حدود 55 کیلومتر است، افزود:‌ آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری 70 درصدی در این پروژه دارد همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز به عنوان دولت، سرمایه‌گذار 30 درصدی این پروژه است.

    ‌وی پیشرفت این پروژه آزادراهی را بیش از 10 درصد ارزیابی کرد و گفت: امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و به تناسب تملک اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه بیشتر خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی اضافه کرد:‌ بیش از 160 دستگاه انواع ادوات و ماشین‌آلات راهسازی در این پروژه مشغول به کار است.

    رئیسی با تأکید بر اینکه تکمیل  آزادراه مشهد ـ چناران می‌تواند در ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای برای زائران امام رضا(ع) مؤثر باشد، گفت: در جاده قدیم مشهد ـ چناران تصادفات زیادی رخ داده است اما‌ با توسعه این آزادراه، ایمنی زائران و مجاوران امام رضا(ع) تأمین خواهد شد.

     شروع عملیات اجرایی آزادراه مشهد- چناران-‌قوچان سال 1396 بود.

    ‌اواخر شهریورماه امسال، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این‌باره گفته بود:‌‌ آزادراه مشهد- چناران-‌قوچان ‌‌نقش مهمی در تفکیک ترافیک برون شهری و حومه‌ی شهر مشهد دارد.

    به گفته خیرالله خادمی هم‌اکنون مطالعات فاز اول این پروژه در خصوص طراحی مسیر و مطالعات اقتصادی، اجتماعی و غیره 100 درصد انجام شده و مطالعات فاز دوم نیز بیش از 70 درصد تکمیل شده است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در توضیح عملیات اجرایی قطعه اول این آزادراه حدفاصل مشهد تا چناران گفته بود: این قطعه به طول 50 کیلومتر در منطقه‌ای با کاربری‌های فراوان صنعتی و دسترسی‌های متعدد روستایی قرار گرفته است که احداث این آزادراه کمک شایانی در روان‌سازی و کاهش ترافیک در این محدوده دارد.

    به گفته وی ‌اعتبار مورد نیاز برای این بخش حدود 600 میلیارد تومان است، بخشی از ارزیابی‌ها انجام شده و عملیات اجرایی در حال انجام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو