فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری‌:

آماده‌سازی ۱۶۵۰۰ ‌اتوبوس برای اربعین

امکان تردد اتوبوس‌‌ها تا نجف و کربلا

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی آماده شده است، گفت: امکان تردد اتوبوس‌ها از مرز به نجف و کربلا فراهم شده است.

آماده‌سازی ۱۶۵۰۰ ‌اتوبوس برای اربعین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، احمدرضا عامری  درباره آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای ایام اربعین اظهار داشت: ناوگان حمل‌ونقل مسافربری جاده‌ای کشور 16 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 46 هزار دستگاه سواری کرایه و 45 هزار دستگاه مینی‌بوس دارد که در این ایام آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

    وی افزود: البته عمده بار جابه‌جایی زائران بر دوش ناوگان اتوبوسرانی است، اما ناوگان سواری کرایه و مینی‌بوس‌رانی هم باید در این ایام که اتوبوس‌ برای سفرهای اربعین اختصاص می‌یابد، دیگر مسافران کشور را در دیگر مسیرها جابه‌جا کند.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: البته ناوگان سواری کرایه و مینی‌بوسی هم در اطراف مرزهای چزابه، شلمچه و مهران جابه‌جایی زائران حسینی را انجام می‌دهند و در واقع کل ناوگان حمل‌ونقل در این ایام در خدمت زائران حسینی هستند.

    وی اضافه کرد: طرح سفرهای ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای برای ایام اربعین از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود ‌و تا هر زمان پس از روز اربعین که زائر و متقاضی برای برگشت وجود داشته باشد،‌ ادامه دارد؛ در مدت زمان این دو هفته‌ تلاش می‌کنیم خدمات مناسبی به زائران اربعین ارائه شود.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با اشاره به آمادگی کامل ناوگان برای جابه‌جایی زائران حسینی در ایام اربعین، گفت: از ماه‌های قبل جلسات هماهنگی در این‌باره برگزار شد، با ستاد اربعین هماهنگی کامل داریم، نظارت بر عملکرد ناوگان وجود دارد، به مدیران فنی شرکت‌های تعاونی تأکید شده است که بر ایمنی ناوگان نظارت کامل داشته باشند.

    عامری تأکید کرد: در راستای ارتقاء ایمنی سفر در ایام اربعین برای زائران حسینی،‌ پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است، زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

    وی تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلفی نظارت کامل و جامعی بر عملکرد شرکت‌های تعاونی مسافربری داریم و با هرگونه تخلف احتمالی به‌ ویژه در قیمت بلیت به شدت برخورد می‌کنیم.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه امکان تهیه بلیت به صورت اینترنتی و حضوری برای زائران حسینی وجود دارد، ‌گفت: امکان تهیه بلیت به صورت انفرادی و گروهی وجود دارد و گروه‌هایِ مختلف زائران، امکان دربست کردن اتوبوس‌ها را برای مسیر رفت‌ و برگشت دارند.

    عامری تأکید کرد: زائران حسینی در تهیه بلیت دقت کنند که مرز خروجی خود را در نظر بگیرند تا موجب ایجاد ازدحام و تراکم در مرزها نشوند.

    وی ادامه داد: امسال تمهیداتی اندیشیده شده است که اتوبوس‌ها علاوه بر مرزهای مهران، شلمچه و چزابه، تا نجف و کربلا هم امکان تردد داشته باشند و زائران می‌توانند از مبدأ‌های مختلف در کشور تا نجف و کربلا اتوبوس‌های خودمان را تهیه کنند که این در راستای تسهیل زیارت زائران و آرامش آنها در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه هر میزان نیاز برای جابه‌جایی زائران اربعین باشد، اتوبوس تأمین خواهد شد، گفت: از سوی دیگر بابت نظارت بر عملکرد ناوگان تیمی تشکیل شده است تا مشکلی در مورد نرخ‌ها پیش نیاید، البته باید در نظر داشت که در این ایام اتوبوس‌ها با تردد یک سر خالی مواجه هستند، در روزهای ابتدایی و تا قبل از اربعین مسیرهای رفت تکمیل و مسیرهای برگشت خالی است و پس از آن مسیرهای برگشت تکمیل و مسیرهای رفت خالی است که این موارد مورد توجه قرار گرفته است.

    عامری درباره کریه‌های اتوبوس در ایام اربعین بیان کرد‌: محاسبه نرخ کرایه‌ها بر اساس همان معیار ‌کرایه‌های سال قبل است و هیچ افزایشی نسبت به سال قبل نداشته است، این در حالی است که قیمت لاستیک 3 تا 5 برابر شده است و یا قیمت اتوبوس‌ها بیش از 2 برابر شده است اما نرخ کرایه همان نرخ‌های سال قبل است.

    بنابراین گزارش رویه قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس برای ایام اربعین در راستای جبران تردد یکسر خالی اتوبوس‌ها، افزایش 50 درصدی قیمت‌های فعلی است.

    ‌ضرورت دارد ‌زائران حسینی برنامه سفر داشته باشند‌، تلاش کنند سفر خود به کربلا را در مدت زمان مشخص توزیع کنند، اغلب زائران حسینی مشتاق هستند، یکی دو روز قبل از اربعین وارد عراق شده و یکی دو روز پس از اربعین به کشور برگردند و این موجب تراکم زیاد تقاضا و بروز برخی مشکلات می‌شود.

    ‌ظرفیت ناوگان اتوبوسی محدودیتی دارد و‌ جمعیت میلیونی قصد دارند، در یک مدت زمان محدود سفر کند، بنابراین زائران اباعبدالله‌ همان گونه که در سفرهای رفت خود توزیع زمان سفر دارند، در سفرهای برگشت از عراق نیز توزیع زمان سفر داشته باشند، به تدریج به مرزها برگردند و صبر پیشه کنند تا در برنامه‌ریزی مشخص و طی روزهای مختلف به کشور برگردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو