فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه تشکل‌های صنفی کامیون‌داران:

جزئیات تصویب تن کیلومتر

مشکل کمبود لاستیک تنها برای یک ماه رفع شد

عصر خودرو- رئیس اتحادیه تشکل‌های صنفی کامیون‌داران گفت: طرح تن کیلومتر باوجود مخالفت بسیاری از کارشناسان در شورای عالی ترابری به تصویب رسید.

جزئیات تصویب تن کیلومتر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کریمی رئیس اتحادیه تشکل‌های صنفی کامیون‌داران  گفت: طرح تن کیلومتر علی‌رغم مخالفت بسیاری از کارشناسان در شورای عالی ترابری به تصویب رسید.
    کریمی افزود: در صورت محاسبه کرایه براساس تن کیلومتر یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های کامیون‌داران محقق می‌شود و این موضوع نقش موثری در کاهش اعتراضات کامیون‌داران دارد.

    وی با اشاره به اینکه طرح تن کیلومتر هزینه‌های حمل و نقل را مشخص می‌کند، گفت: طبق این طرح، کرایه از مبدأ تا مقصد براساس تن کیلومتر مشخص و اعلام می‌شود.

    رئیس اتحادیه کامیون‌داران با بیان اینکه بالاترین نرخ حمل و نقل بار از بندرعباس به استان‌های مختلف است، افزود: در تن کیلومتر میزان قیمت‌گذاری در این مسیر دقیق بود، اما میزان قیمت‌گذاری در سایر استان‌ها مانند استان خراسان رضوی بسیار پایین‌تر از بقیه مسیرها بود و همین موضوع بسیاری از حقوق کامیون‌داران را ضایع می‌کرد.

    کریمی تأکید کرد: تن‌ کیلومتر به هیچ عنوان هزینه‌های حمل و نقل را افزایش نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود هزینه‌های حمل و نقل به صورت کاملا فنی محاسبه شود.

    وی اظهار کرد: تا زمانی که تعداد ناوگان کامیون‌ها تغییری نکند و حتی اگر هزینه‌های حمل و نقل مشخص شود، مشکل اصلی حوزه حمل و نقل جاده‌ای برطرف نخواهد شد.
    کمبود لاستیک برطرف نشده است

    رئیس اتحادیه کامیون‌داران درباره حل مشکل لاستیک کامیون‌داران گفت: هنوز کمبود لاستیک در بین کامیون‌داران به قوت خود باقی مانده و علی‌رغم تحویل لاستیک‌ها از سازمان اموال تملیکی این مشکل برطرف نشده است.

    کریمی تأکید کرد: با دستور معاون اول رئیس جمهور 500 هزار حلقه لاستیک از طریق ارز دولتی به کامیون‌داران تخصیص داده شده است، اما این میزان لاستیک تنها برای یک ماه کامیون‌داران کافی است و باید برای ماه‌های آینده چاره‌اندیشی جدی کرد.

    یکی از اصلی‌ترین مطالبات کامیون‌داران در اعتراضات گذشته اعمال تن کیلومتر به جای نرخ‌های توافقی در کرایه‌ها بود، در گذشته این نرخ‌ها موجب ضایع شدن حق آنها می‌شد و ممکن بود در برخی از مسیرها صاحبان و یا دریافت کنندگان بار، خود قیمت‌ها را تعیین کنند و همین موضوع باعث کاهش کرایه‌های کامیون‌داران می‌شد.

    در خردادماه طبق تصویب شورای عالی هماهنگی، قیمت کرایه‌ها 20 درصد افزایش یافت، اما این افزایش 20 درصدی تأثیر چندانی در خواسته‌ کامیون‌داران نداشته و همین موضوع باعث اعتراض مجدد آنها در ماه گذشته شده است. یکی دیگر از اصلی‌ترین خواسته‌های کامیون‌داران لاستیک است که متأسفانه هنوز بعد از گذشت یک ماه به دلیل کم‌کاری وزارت صمت این مشکل رفع نشده و هم‌اکنون با کمبود بیش از یک میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک مواجه هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو