فونیکسریمکسبهتام

زمین گیر شدن ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی

عصر خودرو- شماری از کامیونداران خراسان شمالی با انتقاد از گرانی لوازم یدکی و لاستیک گفتند: دخل و خرجشان با هم نمی خواند و به همین علت بخش زیادی از ناوگان باری استان در ماه های اخیر زمین گیر شده است.

زمین گیر شدن ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، کامیونداران اظهار داشتند: هزینه های تعمیر و تامین لوازم یدکی این ناوگان بسیار بالا است و در این شرایط نه تنها پس اندازی ندارند بلکه به علت بالا بودن هزینه ها، متضر شده اند.
    کامیونداران گفتند: با این وضعیت و در فصل سرما، مشکلات رانندگان حمل و نقل باری بیشتر می شود و احتمال اینکه شمار بیشتری از ناوگان به علت مشکلات گرانی ها از چرخ بیفتد وجود دارد.

    * قیمت ها سرسام آور است
    یک راننده کشنده در این باره  گفت: هزینه های فعالیت رانندگان بشدت بالا رفته است و اکنون درآمدها پاسخ گوی نیاز نیست.
    حسین ملکوتی اظهار داشت: قیمت لاستیک و لوازم یدکی بصورت سرسام آور افزایش یافته است بطوریکه هر جفت لاستیک در اوایل ماه جاری 150 میلیون ریال بود که البته این رقم اکنون به 117 میلیون ریال کاهش یافته اما باز هم توان تامین این میزان اعتبار برای ما مشکل است.
    وی با بیان اینکه کارم به مدت بیش از 25 روز، به خاطر تامین نشدن لاستیک ماشین خوابید افزود: دخل و خرج رانندگان با هم نمی خواند، لوازم یدکی و لاستیک برای ما قابل تامین نیست.
    وی خاطرنشان کرد: ماهیانه 80 میلیون ریال درآمد دارم اما همین میزان پول باید صرف خرید لاستیک شود که تامین این میزان به راحتی میسر نیست.
    ملکوتی تصریح کرد: برای فعالیت ناوگان کشنده، سالانه 9 جفت لاستیک تعویض می شود و بصورت میانگین هر 2 ماه باید یک جفت لاستیک خریداری کنم.
    این راننده کشنده در باره توزیع لاستیک های خودرو توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این لاستیک هایی که توزیع می شود با قیمت مصوب است اما تعدادشان کم است و پاسخگوی نیاز نیست.

    * کارت های هوشمند غیرفعال شده است
    راننده دیگری نیز با اشاره به افزایش قیمت ها گفت: پارسال با 80 میلیون ریال، گیربکس به طور کامل تعمیر می شد اما امسال برای همین اقدام و تعمیر باید 500 میلیون ریال هزینه شود، امسال تنها برای اورهال گیربکس 140 میلیون ریال هزینه کره ام.
    عیسی رحیمی اظهار داشت: برای تامین هر جفت لاستیک 160 میلیون ریال هزینه می شود و لاستیک ها هر 9 ماه یک باید تعویض شود.
    وی با بیان اینکه ماشین ها خوابیده و به همین علت، کارت هوشمند برخی رانندگان غیرفعال شده است گفت: 40 روز است که به خاطر مشکلات مالی، نتوانسته ام هزینه تعمیر را خودرو را تامین کنم و ماشین خوابیده است.
    وی تصریح کرد: گرانی ها به حدی است که کار را خوابانده است.

    * روزی 30 تا 40 کامیون از فعالیت بازمی ماند
    رئیس انجمن صنفی رانندگان شهرستان بجنورد هم افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی را از مشکلات رانندگان ناوگان سنگین عنوان کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به توزیع لاستیک با قیمت مصوب اقدام کرده اما تعداد لاستیک ها کم است و نمی تواند جوابگوی پاسخ باشد.
    شیرمحمد برزویی اظهار داشت: لاستیک ها به تناسب تعداد کامیونداران در میان شهرستان ها توزیع می شود اما مشکل، در هزینه های بالا است.
    وی با بیان اینکه روزانه 30 تا 40 دستگاه کامیون به علت تامین نشدن هزینه های تعمیر از فعالیت باز می ماند اظهار داشت: پیش از این، هزینه تامین باتری 10 میلیون ریال بود اما اکنون به 25 میلیون ریال رسیده و این افزایش قیمت ها، تامین هزینه های تعمیر ناوگان را مشکل کرده است.
    وی گفت: در این شرایط، درآمدها جوابگوی هزینه ها نیست و در این ماه ها از جیب هزینه کرده ایم، نه تنها سود نداشته ایم بلکه متضرر شده ایم.

    * تامین 800 حلقه لاستیک برای ناوگان سنگین استان
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم در این باره گفت: پیگیر هستیم 800 حلقه لاستیک برای استان تامین و توزیع شود.
    یحیی نیکدل اظهار داشت: این لاستیک ها بزودی میان کامیون داران توزیع می شود.
    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی هم گفت: لاستیک هایی که با قیمت مصوب توزیع می شود، بر اساس میزان پیمایش ناوگان اختصاص می یابد.
    محمدعلی صدرزاده با بیان اینکه توزیع لاستیک ها از مردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد اظهار داشت: تاکنون یکهزار و 622 حلقه لاستیک توزیع شده و در این مدت 2 هزار و 575 نفر متقاضی دریافت این محصول شده اند.

    * 4هزار راننده متقاضی دریافت لاستیک خودرو
    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این باره گفت: توزیع لاستیک با قیمت مصوب، بین کامیونداران بر اساس سهمیه استان انجام می شود.
    سعید سبحانی اظهار داشت: خراسان شمالی یک درصد از شمار کامیون های کشور را به خود اختصاص داده است و به همین میزان لاستیک در این استان توزیع می شود.
    وی با اشاره به اینکه چهار هزار دستگاه کامیون در استان وجود دارد افزود: تاکنون 2 هزار و 60 حلقه لاستیک در استان توزیع شده است.
    وی در باره نارضایتی ها در توزیع لاستیک ها با قیمت مصوب گفت: ثبت نام مالکان ناوگان در انجمن صنفی رانندگان انجام شده است و به علت تعداد کم سهمیه استان تا حدی مشکلاتی گریبانگیر راننده ها شده است.
    سبحانی با بیان اینکه روند توزیع از این پس بهتر می شود در باره علت های مشکل تامین لاستیک خودرو گفت: احتکار، سبب کمبود این محصول شد و البته نوسان قیمت ارز هم واردات لاستیک خارجی را تحت شعاع قرار داد اما با تدابیر دولت و کاهش عوارض واردات این کالا از 24 درصد به پنج درصد، امید است مشکل کاهش یابد.
    به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، حدود چهار هزار نفر از کامیون داران استان برای دریافت لاستیک خودرو ثبت نام کرده اند.
    7185/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو