فونیکسریمکسبهتام

نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس مدارس لحاظ شود

عصر خودرو- کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با تاکید بر توجه مسئولان و والدین در انتخاب سرویس های حمل و نقل دانش آموزان گفت: در این سرویس ها نکات ایمنی و بهداشتی حتما باید لحاظ شود.

نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس مدارس لحاظ شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، الهه صادقی   یکی از نکات ایمنی در این ارتباط را استفاده از سیستم گرمایش استاندارد خودرو دانست و از رانندگان خواست از گاز پیک نیک و سایر وسایل برای گرم کردن خودرو به هیچ وجه استفاده نکنند.
    وی همچنین تاکید کرد ؛ برای خاموش کردن آتش سوزی احتمالی، نگهداری یک دستگاه کپسول اطفا حریق در خودروی سرویس مدرسه ضروری است.
    وی اظهار داشت: در ارتباط با نحوه استفاده از کپسول اطفاء حریق به رانندگان و دانش آموزان آموزش های لازم داده شود.
    دیگر توصیه این کارشناس بهداشت استفاده از راننده های مطمئن و تایید شده برای سرویس مدارس است و همچنین یادآوری کرد که وسیله نقلیه باید فاقد نقص فنی و همچنین دارای گواهی معاینه فنی به روز باشد.
    داشتن بیمه نامه معتبر وسیله نقلیه دیگر توصیه صادقی بود و افزود: تعداد دانش آموزان باید متناسب با تعداد ظرفیت استاندارد تعیین شده برای آن وسیله نقلیه باشد.
    کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تاکید کرد که برای حفظ سلامتی دانش آموزان، رانندگان باید در حین رانندگی از استعمال دخانیات پرهیز کنند و با تلفن همراه نیز صحبت نکنند.
    صادقی همچنین تاکید کرد که دانش آموزان نباید با صدای بلند با راننده صحبت کنند چرا که ممکن است این موضوع سبب حواس پرتی راننده و کاهش تمرکز و تصادف شود و همچنین از پرتاپ اشیاء به یکدیگر در سرویس خودداری کنند.
    وی از رانندگان خواست ترجیحا در سرویس مدارس از خوردن اجتناب کنند.
    صادقی اظهار داشت: توجه شود تا حداکثر بازشوی شیشه سرویس ها 15 سانتیمتر باشد و هیچ کدام از قسمت های بدن دانش آموز ( سر، دست و ...) بیرون از پنجره قرار نگیرد.
    وی همچنین گفت: نگهداری هرگونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی خطرناک در سرویس پرهیز شود و باید به دانش آموزان تذکر داده شود که داخل سرویس از در دست داشتن خودکار، مواد و اشیاء نوک تیز خودداری نمایند.
    کارشناس مسئول واحد سلامت مدارس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد که ضروری است دانش آموزان را مقابل درب منزل و مدرسه سوار و پیاده نمایند و از رسیدن آنان به منزل و مدرسه اطمینان یابند.
    آموزش نحوه صحیح عبور از عرض خیابان به دانش آموزان و جلوگیری از هل دادن همدیگر توسط دانش آموزان باید در دستور کار مدارس قرار گیرد.
    وی گفت: از والدین و کارکنان مدرسه خواسته شود تا از کودکان در هنگام عبور از جاده یا خیابان مواظبت کنند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام طول مسیر رفت و برگشت نیز به آنان آموزش داده شود.
    استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 320 هزار دانش آموز و 30 هزار معلم دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو