فونیکسریمکسبهتام

دودی کردن شیشه خودرو تخطی از قانون و تخلف رانندگی است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور بانه گفت: دودی کردن شیشه خودروها تخطی از قانون و تخلف رانندگی است و در صورت مشاهده، پلیس نسبت به توقف خودرو و اعمال قانون اقدام می کند.

دودی کردن شیشه خودرو تخطی از قانون و تخلف رانندگی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرگرد سیروس عمید  با اشاره افزایش روز افزون خودروهای شیشه دودی در این شهر مرزی اظهار داشت: این اقدام خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است.
    وی به معضلات استفاده از شیشه دودی در خودروها اشاره کرد و افزود: شیشه دودی باعث کاهش دید راننده نسبت به اطراف در زمان رانندگی می شود و احتمال وقوع تصادف را بیشتر می کند.
    سرگرد عمید تاکید کرد: با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی خودرو حریم خصوصی محسوب نمی شود بنابراین داخل خودرو باید از فاصله سه متری برای پلیس قابل رویت و تشخیص باشد.
    وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از شیشه دودی در خودروها یادآور شد: رانندگان به خاطر زیبایی خودرو اقدام به دودی کردن شیشه ها می کنند که عملی خلاف مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی است.
    رئیس پلیس راهور بانه اضافه کرد: برابر آخرین دستورالعمل ابلاغی خودروهای که شیشه دودی نصب کرده باشند از سوی پلیس متوقف شده و علاوه بر ارشاد راننده و اعمال قانون خودرو، راننده باید در همان محل برچسب دودی را از روی شیشه خودرو بر دارد.
    وی گفت: با توجه به اینکه دودی کردن شیشه های خودرو غیر قانونی است به صنوفی که در این خصوص فعالیت دارند اعلام کردیم از انجام این عمل غیر قانونی برای خودروها خودداری کنند.
    سرگرد عمید اظهار داشت: روزانه بطور متوسط 15 مورد برخورد به صورت اعمال قانون با خودروهای دارای شیشه دودی از سوی پلیس راهور بانه صورت می گیرد.
    وی افزود: درصد دودی بودن شیشه خودرو در قانون مشخص نشده بنابراین اینکه برخی می گویند 30 درصد دودی کردن شیشه مشکلی ندارد در قانون اشاره نشده بلکه برابر قانون باید داخل خودرو از فاصله سه متری برای پلیس کاملا قابل تشخیص باشد.
    سرگرد عمید با اشاره به افزایش آمار تصادفات جرحی در این شهرستان یادآور شد: تصادفات منجر به فوت در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 100 درصد کاهش یافته اما تصادفات منجر به جرح رو به افزایش است لذا به رانندگان توصیه می کنیم هنگام رانندگی قوانین را رعایت کنند.
    وی به رانندگان خودروها توصیه کرد با توجه به اینکه دودی کردن شیشه خودرو باعث کاهش دید و در نتیجه افزایش تصادفات می شود و زیر پا گذاشتن قانون است لذا از نصب بر چسب دودی روی شیشه خودروهای خود اکیدا خودداری کرده تا با ایمنی بیشتری رانندگی کنند.
    به گزارش ایرنا، اشخاصی که طبق مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند میزان غلظت آن در کمیسیون های فنی و پزشکی پلیس راهور قابل تعیین است بنابراین مکاتبات لازم باید برای اخذ مجوز با مراجع ذیربط انجام شود تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه های وسایل نقلیه و نیز اشخاصی را که بنابر هر دلیلی به استفاده از شیشه دودی نیاز دارند، مشخص کنند.
    طبق قانون علاوه بر راننده با نصابان بر چسب غیرمجاز بر روی شیشه های خودرو نیز از طریق نظارت بر اماکن عمومی پلیس برخورد خواهد شد همچنین در مراکز تعویض پلاک تا رفع برچسب شیشه دودی غیر مجاز، شماره گذاری وسیله نقلیه انجام نمی شود.
    شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو