فونیکسریمکسبهتام

دودی کردن شیشه های خودرو ممنوع است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه گفت: نصب هرگونه پرده یا تیره و دودی کردن شیشه‌های جلو و عقب خودرو ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دودی کردن شیشه های خودرو ممنوع است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا, پایگاه خبری پلیس روز سه شنبه به نقل از سرهنگ 'فضل الله شیری' اعلام کرد: رانندگانی که اقدام به دودی کردن شیشه‌های خودروی خود می‌کنند، متوجه باشند که میزان تیرگی شیشه‌ها باید درصد پایینی داشته باشد به طوری که سرنشینان خودرو بتوانند فضای بیرون خودرو و افراد خارج از اتومبیل درون خودرو را ببینند.

    وی ادامه داد: استفاده از پرده برای تمام شیشه ‌های خودرو کاملا ممنوع است و از آن جا که این کار محدودیت دید ایجاد می‌کند، رانندگان از نصب پرده باید خودداری کنند.
    رییس پلیس راهور کرمانشاه افزود: نصب پرده یا تیره کردن شیشه عقب خودرو موجب کاهش دید راننده شده و خلاف قانون است، ضمن اینکه کاربرد آینه جلو نیز با این اقدام از بین می‌رود.
    سرهنگ شیری گفت: با توجه به گرم ‌تر شدن هوا و افزایش تقاضا برای دودی کردن شیشه‌ها و نصب پرده از شهروندان انتظار می رود از این کار خودداری کنند چرا که محدودیت دید باعث بروز حوادث و اتفاقاتی خواهد داشت.
    وی در پایان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به طور قطع در صورت مشاهده چنین خودروهایی با راننده و صاحب خودرو برخورد قانونی کرده و طبق قانون جریمه اعمال می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط