فونیکسریمکسبهتام

صدور ۲ میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد «معاینه فنی» از ابتدای امسال در تهران

عصر خودرو- معاون عملیات پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران در اجرای قانون، نسبت به خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام می‌کند کمااینکه از ابتدای سال بیش از دو میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد برگه معاینه فنی صادر شده است.

صدور ۲ میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد «معاینه فنی» از ابتدای امسال در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ رازقی در یک برنامه رادیویی درباره طرح جدید پلیس برای ابطال معاینه فنی اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی شهر تهران در کنار ازدحام و شلوغی و تصادفات، بحث آلودگی شهر تهران است که به سبب تردد خودروها و وضعیت ترافیکی در نیمه دوم هر سال تشدید می‌شود.

    وی با اشاره به اجرای طرح جدید ابطال معاینه فنی وسایل نقلیه‌ دودزا و دارای نقص ایمنی گفت: قبلاً هر وسیله نقلیه‌ای که برگه معاینه فنی دریافت می‌کرد تا یک سال خیالش راحت بود و کسی هم کاری به آن وسیله نداشت، اما از دو ماه قبل این امکان را برای افسران پلیس راهنمایی و رانندگی فراهم کردیم تا بتوانند نسبت به ابطال برگه معاینه فنی خودروهای دودزا و خودروهای دارای نقص ایمنی اقدام کنند.

    سرهنگ رازقی اظهار کرد: خودروهایی که برگه معاینه فنی آن‌ها ابطال می‌شود باید رفع نقص کرده و به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند و مجدداً برگه معاینه فنی بگیرند در غیر این صورت روزانه مبلغ 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

    معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه افسران پلیس راهنمایی و رانندگی دسترسی مستقیمی به سامانه سیمپا دارند گفت: وقتی برگه معاینه فنی ابطال می‌شود در سامانه مرکزی ثبت می‌شود که وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی است و برای مالک وسیله نقلیه هم پیامک می‌شود که برای دریافت برگه معاینه فنی و رفع نقص وسیله نقلیه اقدام کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط