فونیکسریمکسبهتام

عضوشورای شهر تهران:

بازنگری طرح تفصیلی پایتخت بر مبنای حمل ونقل همگانی ضروری است

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بازنگری طرح تفصیلی پایتخت بر مبنای توسعه حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل دانست.

بازنگری طرح تفصیلی پایتخت بر مبنای حمل ونقل همگانی ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  محمد علیخانی روز شنبه در نشست امکان و روش اجرای tod (توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی) در شهر تهران را یکپارچه سازی حمل و نقل عمومی توصیف کرد و افزود: بازنگری طرح تفصیلی و نوع بارگذاری ها در پایتخت باید با توجه به حمل و نقل عمومی انجام شود.
    وی گفت: دسترسی مردم به حمل و نقل عمومی و فاصله دسترسی به امکانات حمل و نقل عمومی، موضوعی است که باید برای توسعه در نظر گرفته شود.
    علیخانی با بیان اینکه در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی و همگانی رشدی که باید را نداشتیم و از برنامه عقب هستیم، اظهار داشت: در شهری زندگی می‌کنیم که مدیریت یکپارچه شهری در آن وجود ندارد و این یک اشکال اساسی است.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ایجاد مدیریت یکپارچه شهری از گذشته مطرح بوده چرا که بسیاری از تصمیمات در حوزه مدیریت شهری در چندین دستگاه مختلف به صورت جزیره‌ای گرفته می شود.
    علیخانی نبود مدیریت شهری را موجب ناهماهنگی در شهر تهران عنوان و بیان کرد: نبود مدیریت یکپارچه شهری موجب می‌شود تا شهروندان مدیریت شهری را مسئول تمام مشکلات در شهر بدانند در حالی که 12 تا 18 دستگاه اداری در شهر تصمیم گیری می کنند.
    وی گفت: در تهران با شهری روبه‌رو هستیم که از ابتدا زیرساخت‌های شهری را نداشته و شهر کوچکی بوده که در کنار آن روستاهایی قرار داشته و کم کم گسترش یافته و پس از آن اصول شهرسازی و زیرساخت‌های شهر ایجاد شده است.
    به گزارش ایرنا «پیام یزدی» دبیر کمیته ایمن سازی حمل و نقل و ترافیک کمیسیون عمران شورای شهر هم در این نشست با اشاره به فعالیت کمیته tod همزمان با آغاز فعالیت پنجمین دوره شورای شهر تهران اظهار داشت: مطالعه امکان اجرا و پیاده سازی مدل TOD در توسعه و اصلاح شهری تهران جهات یافتن راه حلی پایدار برای تهران انسان محور، ترجمه کتاب و راهنمای TOD، بررسی امکان پیاده سازی الگوی TOD در زون ایستگاه متروی مفتح، ارائه برنامه عملیاتی حمل و نقلی و شهرسای در برنامه پنج ساله توسعه شهرداری تهران بر پایه TOD را از فعالیت های شورای شهر برای حمل و نقل همگانی عنوان کرد.
    وی تاکید کرد: نگاه شورای پنجم ، توسعه شهر بر پایه پیاده است و این موضوع در تدوین بودجه سال 97 و برنامه پنج ساله سوم شهرداری نمایان شده است.
    یزدی با اشاره به دلالیل ترویج خودرو محوری در شهر، گفت: در کنار مساله فرهنگ و عادت اجتماعی، سیاست های غلط کاربری زمین و نقص جدی در زیرساخت های حمل و نقل غیر خودرویی از دلایل ترویج استفاده از خودرو است.
    دبیر کمیته ایمن سازی حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: همچنین تهران در گذر تاریخ معاصر به صورت هوشمند و تحت کنترل توسعه نیافته است.
    وی تاکید کرد: مبارزه جدی با خودرو محوری فراتر از بیان افکار، به عزم اجرا نیاز دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو