فونیکسریمکسبهتام

خودرویی که بناست رقیب تویوتا شود؛

تصاویر لو رفته از کیا سول‌های ۲۰۲۰

عصر خودرو- کیا در سال‌های گذشته فروش خوبی را به خاطر تولید "سول"‌های خود کسب کرده و از این طریق هواداران زیادی به جمع مشتریانش افزوده است. اما اینک در افق سومین نسلش، انتظار مشاهده تغییرات رادیکل و سفت و سخت‌تری ازاین خودروی مکعبی کره‌ای وجود دارد و باید دید آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا شاهد محافظه‌کاری همیشگی خودروسازان آسیایی در این بخش هستیم.

تصاویر لو رفته از کیا سول‌های ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ،  این خودرو رقیب اصلی هیوندایی کنا محسوب شده و در نگاه اول با ظاهر مکعبی و جعبه‌ای خود جلب توجه می‌کند. البته باید گفت در نسل جدید شاهد دو تضاد  طراحی تند و تیز و نمایی نرم‌تر نسبت به سول‌های کنونی موجود در بازار هستیم.

خط سقفی خودرو مانند مدل های قبلی از آب درآمده و چراغ‌های بزرگ قبلی جای خود را به مدل‌های تفکیکی کوچکتر داده‌اند. به همین دلیل ما شاهد چراغ‌های باریک  کشیده و چراغ‌های LED روزتاب در بالای جلوپنجره  هستیم. مه شکن‌ها نیز به شکل مرسوم در بخشی پائین‌تر این چراغ‌ها قرار می‌گیرند.

یک مدل خالص الکتریکی از این خودروها نیز ساخته می‌شود که در آن ظاهر نمای جلو کاملا اسپورت از آب درآمده  و در نسخه‌هایی که دارای موتور توربو هستند شاهد جلوپنجره مشبک و اگزوز مرکزی هستیم.

این کراس‌اوور کوچک از ستون C ظاهر مخروطی به خود گرفته و چراغ‌های عقب آن از نوع LED و به شکل بومرنگ هستند.

فضای درونی خودرو به واسطه استفاده از مواد با کیفیت وسیع و دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسد و فضای درونی مانند آخرین نمونه‌های لکسوس ls دارای الگوهای هندسی جواهرنشان است. در فضای درونی نیز شاهد نوارها،  بخش‌های آلومینیومی، پوشش پیانوی مشکی، فرمان چرمی، پشت آمپر دیجیتالی و نمایشگر هدآپ هستیم.

صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی خودرو شبیه تبلت‌های امروزی است و پائین‌تر از دریچه‌های تهویه هوا واقع شده است. اهرم تغییر دنده سنتی در این خودرو حذف شده و ما با یک دنده گرد چرخان در آن روبه‌رو هستیم. دکمه حرکت و توقف، سیستم کمکی پارک، گرمکن صندلی‌ها از دیگر ویژگی‌های فضای درونی این خودرو هستند.

انتظار داریم سول‌های جدید روی پلت‌فرم  B-SUV هیوندای- کیا سوار شوند که باعث استحکام بیشتر، هندلینگ قدرتمند و کیفیت رانندگی بهتر در آنها می‌شود. سهم چشم‌گیر از ساختار بدنه این خودرو در قالب گیری ویژه، فولاد ضد زنگ و مستحکم نهادینه شده که باعث قدرت آن در تصادفات می‌شود.

این خودرو با قابلیت محرکه تمام چرخ  ارائه خواهد شد که می‌توان آن را در هیوندایی کنا نیز مشاهده کرد.

کیا سول‌های جدید احتمالا با موتورهای 1.6 و 2 لیتری در سطح پایه  ارائه خواهند شد. موتورهای 1.6 لیتری توربوشارژ در این خودرو بیش از 200 اسب‌بخار قدرت تولید کرده با سامانه انتقال قدرت 6 سرعته دستی یا دو کلاچه خودکار 7 سرعته هماهنگ خواهند شد.

سول جدید قرار است با خودروهایی مانند جیپ رنگید، نیسان کیکس، فورد اکو اسپورت،  تویوتا CH-R، مزدا CX-3 و هوندا HR-V رقابت کند.

احتمالا اولین نمونه واقعی و بی‌پوشش کیا سول در اواخر ماه جاری در نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس به عنوان مدلی برای سال آینده ارائه شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو