فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران:

خط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها بلااستفاده ماند

کاهش ۷۰ درصدی اکسید گوگرد در هوای تهران

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، گفت: خط معاینه فنی ویژه موتورسیکلت راه‌اندازی کرده‌ایم اما کسی مراجعه نمی‌کند و این خط بدون استفاده مانده است.

خط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها بلااستفاده ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در پروژه رونمایی از بخش اول تجهیزات اعطا شده در چارچوب همکاری فنی برای توسعه ظرفیت کنترل آلودگی هوا با ژاپنی‌ها گفت: اولین سری تجهیزات دولت ژاپن به ایران برای اندازه‌گیری ذرات معلق هوا رسیده است.

    وی با بیان اینکه از 1.5 سال گذشته همکاری مشترک فنی با ژاپن داشته‌ایم، گفت: پروژه مطالعاتی به ارزش تقریبی 4 میلیارد دلار داشته‌ایم و تمام این هزینه‌ها را کشور ژاپن متقبل شده است.

    حسینی گفت: علی‌رغم تمامی گرفتاری‌ها بر اساس تحریم‌ها با همکاری ژاپنی‌ها این تجهیزات وارد شده و امروز آماده بهره‌برداری می‌شود.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران همچنین از پروژه مشترک دیگر ایران با ژاپن به ارزش 12.5 میلیون دلار خبر داد و گفت: آزمایشگاه شیمی تجزیه و کنترل دیزل در تهران راه‌اندازی می‌شود و تمامی عناصر موجود در ذرات معلق هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    به گفته وی، دیزلی‌ها نفس مردم را گرفته‌اند و آزمایشگاهی برای مشخص شدن آلودگی آنها نداریم با راه‌اندازی این آزمایشگاه مشکلات برطرف می‌شود.

    حسینی گفت: وضعیت آلودگی هوای تهران برای شهرداری شناخته شده است هم سیاهه داریم و هم آنالیز صورت گرفته. بیشترین آلودگی از منابع متحرک، خودروها و موتورسیکلت‌ها و برنامه‌های مختلفی در این باره داشته‌ایم.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به اینکه از دو سال گذشته همکاری خوبی بین محیط زیست و شهرداری در تصویب قوانین وجود داشته است، گفت: امیدواریم بتوانیم روند افزایش آلودگی هوا را کاهش دهیم.

    به گفته حسینی، نتیجه تحقیقات 4 سال گذشته سهم موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلودگی هوا را مشخص کرده است و توانستیم قانون ممنوعیت پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری را تصویب و اجرایی کنیم.

    وی همچنین در خصوص اجرای طرح کاهش، گفت: امیدواریم پلیس در این باره همکاری کرده و به زودی این امر اجرایی شود.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود از ابتدای آبان این طرح به صورت سراسری در تهران اجرا شود، گفت: پلیس به دلیل شلوغی مراکز معاینه فنی این طرح را به تعویق انداخت اما به نظر بنده شلوغی مراکز معاینه فنی نباید بهانه برای تأخیر در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا می‌شد ولی تصمیم خردجمعی است.

    حسینی ادامه داد: در حال حاضر جلسات متعددی برگزار می‌شود تا طرح کاهش بدون وقفه در تهران اجرا شود.

    به گفته وی، کل دوربین‌های شهر تهران مجهز شده تا پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت کنند.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که معاینه فنی چقدر در کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد، گفت: قابل پاسخگویی نیست. معاینه فنی قانون ملی کشور است و باید اجرا شود اما مطالعه‌ای توسط دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته بود که نشان می‌داد اگر خودروها معاینه فنی داشته باشند 10 درصد آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

    به گفته حسینی، بالغ بر 70 درصد کاهش اکسید گوگرد در هوای تهران داشته‌ایم.

    وی با تأکید بر این موضوع که مبارزه با آلودگی هوا دانش و تسلط کافی می‌خواهد گفت: بخشی را داریم و برای بخش دیگر در حال تکمیل امکانات هستیم.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان اینکه اعلام شده 4 هزار شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان می‌دهند، گفت: 2.6 میلیارد دلار در سال آلودگی هوا به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند.

    حسینی همچنین در خصوص تخلفات موتورسیکلت‌ها گفت: یکی از مشکلات مسأله پلاک‌خوان‌های این وسیله نقلیه است، برخی حتی صاحب این موتورسیکلت‌ها نیستند و موتورسیکلت‌ها ثبت و ضبط درستی ندارند، بنده شنیده‌ام که 400 هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌ها داریم که کسی سراغشان نمی‌آید.

    وی در خصوص معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: خط ویژه معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را راه‌اندازی کردیم اما میزان مراجعه صفر است و این خط بلااستفاده مانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو