فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پلیس هم برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند

عصر خودرو- رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: همه خودروها باید دارای معاینه فنی باشند و چنان‌چه خودرو دودزایی وجود داشت با آن برخورد می‌شود.

خودروهای پلیس هم برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ رضا رضایی در بازدید از مرکز معاینه فنی جی اظهار کرد: همه ارگان‌ها از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر که به نوعی در حوزه ترافیک دخیل هستند، برای معاینه خودروهای مجموعه خود از نظر ایمنی و فنی پیشقدم شده‌اند.

    وی با اشاره به شرایط خاص اقلیمی در شهر اصفهان از جمله پدیده وارونگی دما در روزهای سرد سال و بروز آلودگی هوا گفت: سهم زیادی از آلودگی هوا به وسیله خودروها ایجاد می‌شود، بنابراین از همه همشهریان درخواست می‌شود خودروهای خود را برای بررسی به مراکز معاینه فنی بیاورند و نقش خود را برای ایجاد شهری بهتر و هوای پاک‌تر ایفا کنند.
     
    رییس پلیس راهور  استان اصفهان افزود: وظیفه قانونی پلیس است که با خودروهای فاقد معاینه فنی یا دودزا برابر ردیف قانون اخذ جرایم با جدیت برخورد کند و دستور سلسله مراتب فرماندهی نیروی انتظامی نیز در این زمینه وجود دارد.
     
    رضایی ابراز امیدواری کرد: معاینه فنی خودروها داوطلبانه انجام گیرد تا مجبور به برخورد قانونی نشویم، اما بنا بر وظیفه قانونی چنانچه مواردی مشاهده شود ملاحظات و برخورد لازم صورت می‌گیرد.
     
    وی افزود: خودورهای شخصی تا چهار سال پس از تولید نیاز به معاینه فنی ندارد، اما در مواردی لازم است که خودروهایی با این سن کارکرد را نیز معاینه فنی شوند.
     
    رییس پلیس راهور اصفهان توضیح داد: سایر خودروهای شخصی نیز باید هر سال یکبار مراحل معاینه فنی را طی کنند در غیر این صورت خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند در طول روز از طریق دوربین‌های سطح شهر اعمال قانون می شوند؛ چنان چه خودرویی معاینه فنی نداشته باشد و در سطح شهر تردد کند هر روز جریمه خواهد شد.
     
    رضایی تصریح کرد: همه خودروهایی پلیس که نیاز به معاینه فنی دارد به تعمیرگاه‌ها فرستاده می‌شوند تا حتی یک خودرو پلیس نیز آلاینده و دودزا نباشد.
    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو