فونیکسریمکسبهتام

در بازدید معاون وزیر راه از پروژه‌های خراسان شمالی مطرح شد؛

۸۰ کیلومتر از محور اسفراین تا مشهد کوتاه می‌شود

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه محور بام-قوچان تحول عظیمی برای منطقه شرق کشور ایجاد خواهد کرد.

۸۰ کیلومتر از محور اسفراین تا مشهد کوتاه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خادمی در بازدید از چند پروژه راهسازی در خراسان شمالی، پروژه آزادراه بام- قوچان را به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی در شرق کشور که مرز بازرگان را به مرز باجگیران متصل می‌کند، عنوان کرد و گفت: پروژه بزرگراه محور بام- قوچان- اسفراین- سنخواست- جاجرم- میامی در قالب یک پروژه ملی، باعث ارتقای شاخص راه‌های خراسان شمالی و استان‌های خراسان رضوی و سمنان می‌شود.

    وی افزود: این پروژه ملی می‌تواند یکی از شریان‌های ارتباطی و اقتصادی مهم کشور باشد ضمن این که تکمیل این محور ترانزیتی نیز از مزایای فراوانی برای کشورهای اطراف چون ترکمنستان دارد که باعث تحول عظیمی در منطقه با ایجاد اشتغال و تولید ثروت و توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش خواهد شد.

    طاهر رستمی، فرماندار اسفراین نیز در ادامه گفت: با توجه به وجود دو صنعت بزرگ در شهرستان و پیگیری ایجاد صنایع پایین دستی در آینده، تسهیل مسیر ترانزیت محور بام- قوچان بعنوان یکی از  راهکارهای توسعه در محور شرق کشور ، در جهت رونق اقتصادی منطقه و ایجاد امید و انگیزه در مردم خواهد شد.

    هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی پروژه بام- قوچان، یکی از مهمترین پروژه های استان نام برد و سال 97 را ، سال طلایی برای اجرای پروژه عنوان کرد.  برای اجرای این محور به عنوان راه اصلی،  20 میلیارد تومان از  محل اعتبارات ملی مصوب شده است که 10 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و 5 میلیارد تومان نیز علاوه بر این مبلغ از محل بوجه استانی تأمین اعتبار خواهد شد.

    وی گفت: با راه اندازی این محور، حدود 80 کیلومتر کاهش طول مسیر را از اسفراین تا مشهد خواهیم داشت.

    خادمی در ادامه  از پروژه راه آهن محور اسفراین – جوین به طول 60 کیلومتر که عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز شده است،  بازدید و دستورات لازم را در جهت تسریع در اجرای پروژه راه آهن صادر کرد. وی همچنین از محور اتصال آسفالت روستای دهنه شیرین-  مشکان بخش بام و صفی آباد نیز بازدید کرد.

    خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه رستمی فرماندار اسفراین و قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از دو پروژه مهم جاده ای و ریلی استان (محور بام_ قوچان) و پروژه ( راه آهن محور اسفراین _جوین) بازدید کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو