فونیکسریمکسبهتام

یک بام و دو هوای اجرای طرح کاهش آلودگی؛

خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند یا خیر؟

عصر خودرو- معاون شهردار تهران تاکید کرد که از امروز مرحله دوم طرح کاهش در تهران اجرایی و خودروهای فاقد معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند ولی هنوز هیچ خبری از سوی پلیس در این باره نیست.

خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند یا خیر؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، شهرداری تهران از اوایل تابستان اعلام کرد که از ابتدای آبان خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

    محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران اول آبان به خبرنگار فارس، گفت: کاهش ‌آلودگی هوا در اولویت شهرداری است به همین دلیل مرحله دوم طرح کاهش را در تهران اجرایی می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه با پلیس در این زمینه رایزنی‌های لازم را انجام داده ایم، گفت: قرار است از امروز(اول آبان )این طرح در تهران اجرا شود.

     

    هنوز یک ساعت از صحبت‌های معاون شهردار تهران نگذشته بود که سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اجرای مرحله دوم طرح کاهش را به دلیل صف‌های طولانی در معاینه فنی ملغی اعلام کرد.

     

    شهرداری تهران جلسات متعددی با پلیس برگزار کرد و قرار شد این طرح با 15 روز تأخیر از نیمه آبان ماه اجرایی شود اما باز پلیس اجرای این طرح را به دلیل صف‌های طولانی به تعویق انداخت و حتی نامه‌نگاری با وزارت کشور برای تعویق دو ماهه در اجرای این طرح ارسال کرد.

    روز چهارشنبه 23 آبان ماه در شورای عالی ترافیک جلسه فوری برای بررسی اجرای مرحله دوم طرح کاهش برگزار شد و تصمیم بر این شد که این طرح از 26 آبان ماه در تهران اجرایی شود.

    سیدنواب حسینی‌منش امروز 26 ابان ماه با تأکید بر این موضوع گفت: پلیس هنوز در خصوص زمان صدور جرایم اظهارنظر نکرده است اما موانع و مشکلات اجرای مرحله دوم طرح برطرف شده و به نظر نمی‌رسد از سوی پلیس مشکلی برای اجرای این طرح و صدور جریمه 50 هزار تومانی وجود داشته باشد.

    وی تأکید کرد: هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در خصوص اعمال جریمه‌ها از سوی پلیس صورت نگرفته است.

    همچنین پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت: روز چهارشنبه شورای ترافیک با حضور نمایندگان ناجا پیشنهاد تعویق دوماهه فرمانده ناجا را رد کرد و مقرر شد بلافاصله مرحله دوم طرح کاهش در تهران آغاز شود.

    وی ادامه داد: ولی چون تقاضای تعویق به امضای فرمانده ناجا ارسال شده طبیعتاً باید فرمانده کل ناجا دستور صدور جرایم را صادر کند و هنوز از تصمیم آنها اطلاعی ندارم.

    معاون شهردار تهران گفت: بهتر است موضوع را از پلیس پیگیری کنید.

    پورسید آقایی گفت: ما بر اساس مصوبه از امروز تمام دوربین‌های سطح شهر و رینگ ورودی تهران را فعال کرده‌ایم و پلاک خودرو‌های فاقد معاینه فنی را برای جریمه به پلیس ارسال می‌کنیم.

    همچنین سردار مهماندار  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) تهران بزرگ در نشست مشترک شهرداری و پلیس در پاسخ به این پرسش که پلیس با شهرداری تهران در اجرای مرحله دوم طرح کاهش همراه است، گفت: حضور بنده به عنوان تضمین این طرح است.

    وی ادامه داد: سلامت شهروندان در اولویت است و این موضوع قابل اغماض نیست.

    بر اساس این گزارش، شهرداری تهران از نیمه آبان ماه پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت و برای پلیس ارسال کرده است.شهرداری معتقد است که اگر این طرح به تعویق بیفتد دوره آلودگی هوا سپری شده و اجرای آن با تأخیر دیگرفایده ای ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو